اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

۹ نکته برای به چنگ آوردن نخستین مشتری

این استراتژی ساده را برای جذب نخستین مشتری را دنبال کنید. این نکته ها کسب وکار شما را نجات می دهد.
 ۱.بروشور پخش کنید
شاید سنتی به نظر برسد اما یکی از مهم ترین روش ها برای یافتن نخستین مشتریان در کسب وکارها، پخش بروشور است. به مکان هایی که فکر می کنید مخاطبان هدف شما بیشتر در آن ها رفت و آمد می کنند نزدیک شوید و بروشورهایی را که به طور مشخص راه های دسترسی به شما از طریق تلفن، ایمیل، وب سایت و شبکه های اجتماعی در آن نوشته شده، بین مخاطبان پخش کنید. بروشورها را به طور حرفه ای طراحی کنید و مطمئن شوید هیچ غلط املایی در آن وجود ندارد.
۲.نمونه رایگان عرضه کنید
چطور کسی باید بداند یک محصول یا خدمت را دوست دارد درحالیکه تجربه ای در استفاده از آن ندارد؟ یک نمونه رایگان از محصول یا یک دوره از خدمات را بدون دریافت هزینه به مشتریان عرضه کنید. شما می توانید برای مثال، کلاس های آزمایشی  برگزار کنید. این گزینه ها را با جست وجو در شبکه های اجتماعی توسعه دهید.
۳.تخفیف در هزینه تحویل
برای نخستین مشتریان خود تخفیف های خوب در نظر بگیرید. یک ایده این است که در روز افتتاح فروشگاه، تخفیف هایی روی قیمت یا هزینه تحویل قائل شوید  و برای این تخفیف اعتبار ۳۰ روزه در نظر بگیرید. این به شما اطمینان می دهد مشتریان به سرعت از خدمات شما استفاده می کنند یا محصول شما را می خرند. این باعث می شود در کمتر از یک ماه، تعداد مشتریان شما افزایش پیدا کند. نخستین مشتریان را ثبت کنید و به آن ها تخیف های بیشتری در طولانی مدت ارائه کنید.
۴.حضور در نشست های کسب وکاری
شبکه سازی یکی ارزشمندترین ابزارها برای یافتن مشتریان جدید است. بنابراین حضور در نمایشگاه های تجاری، رویدادهای مربوط به کسب وکار و نشست های اقتصادی را دست کم نگیرید. در این برنامه ها می توانید به مشتریان خود درباره شرکت، محصول و خدماتی که تولید می کنید اطلاعات بدهید و آن ها را به خرید ترغیب کنید.
۵.جست وجوی منابع
از نخستین مشتریان، حرفه ای ها یا متخصصان بخواهید درباره برند شما صحبت کنند و ارتباطات تازهرا برقرار کنید. اگر در صنعتی که کار می کنید، نهادهای دیگری را می شناسید، از آن ها بخواهید شما را به دیگران توصیه کنند.
۶.آماده کردن سناریو
پیش از اینکه به مشتریان بالقوه نزدیک شوید، باید به طور مشخص بدانید می خواهید به آن ها چه بگویید.  سه سناریوی مختلف برای معرفی محصول یا خدمت  آماده کنید. یکی برای خریداران، یکی برای روابط عمومی و رسانه ها، و یکی برای سرمایه گذاران و شرکای احتمالی. این به شما کمک می کند نخستین معرفی  و ارائه ویژگی های محصول یا خدمت را آسان تر انجام دهید.
۷.رسانه خودت باش
با رسانه ها یا شرکت هایی که با مخاطبان و نواحی جغرافیایی مشابه کسب وکار شما سروکار دارند، ارتباط برقرار کنید. به آن ها درباره شرکت و کمکی که از دستتان برمی آید، بگویید. هم چنین می توانید از ارتباطات شخصی به عنوان ارتباطات کاری استفاده کنید. به آشناهایتان زنگ بزنید یا در شبکه های اجتماعی به آن ها پیغام بدهید. از فرصت حضور دوستان و خانواده و آشنایان استفاده کنید. درباره آنچه کسب وکارتان می خواهد انجام دهد به آن ها بگویید، از آن ها دعوت به کار کنید و اطلاعاتتان را با آن ها به اشتراک بگذارید.
۸.استفاده از فرصت شبکه های اجتماعی
اگر کسب وکاری شما درشبکه های اجتماعی حضور ندارد، یعنی اصلا وجود ندارد. این یک اصل مهم در جهان کسب وکارها در این روزهاست. در فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام پروفایل بسازید و از مشخصات محصول بنویسید. اما اطلاعات محصول و خدمات تنها چیزهایی نیست که شما در این فضا به اشتراک می گذارید. نباید از نکته ها، گرایش های عمده، توصیه ها و … غفلت کنید. از آشنایان و دایره ارتباطات خود بخواهید اطلاعات شما را به اشتراک بگذاریند و شما را در وبلاگ های دیگر توصیه کنند. در این پتلفرم ها شما می توانید کاررانی را پیدا کنید که مشخصات آن ها با مشتریان بالقوه شما یکی است.
۹.تبادل کارت ها
هیچ چیز غیرحرفه ای تر از این نیست که با یک مشتری قرار بگذارید اما کارتی که شامل جزییات کسب وکارتان است را برای ارائه  آماده نکنید. اینکه تازه کار را تمام کردید یا تازه کار را شروع کردید، بهانه خوبی برای نداشتن کارت برای شرکت نیست. مطمئن شوید از خطی در کارت استفاده می شود که مناسب است، اطلاعات در آن کامل و درست است و همه چیز شفاف و جذاب بیان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن