اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

۹ اشتباه بزرگ استارت آپ ها

 ۹.هزینه و زمانی که باید صرف کنند را دست کم می گیرند
فرانسین گلیک، بنیانگذار واتر جرنی می گوید کارآفرینان باید بیش از آنچه لازم است هزینه ها را برآورد کند و بیشتر از آنچه فکر می کند، باید وقت خود را آزاد کند. مطمئن شوید که ذخیره مالی کافی را در اختیار دارید و بدانید که استارت آپ شما یک کار تمام وقت است و باید زمان بیشتری به آن اختصاص دهید.
۸.خیلی طول می کشد تا کار را شروع کنند
می توانید برای همیشه برنامه ریزی کرده و تحقیق کنید اما کلیدی ترین نکته این است که بیرون بروید و کار را پیش ببرید. لازم نیست همه چیز برای راه اندازی استارت آپ شما عالی و کامل باشد. اگر روی مرحله برنامه ریزی خیلی زمان بگذارید ممکن است چیزی را خلق کنید که مناسب مشتری شما نباشد. چیزی که می خواهید پیشنهاد کنید را عرضه کنید و از بازخورد مشتری برای بهتر کردن آن استفاده کنید.
۷.خیلی انتزاعی شروع می کنند  
کارآفرینان اغلب کار خود را با افکار هیجانی و مثبت آغاز می کنند. آن ها فکر می کنند هرکاری کنند به موفقیت می رسند.  میشل فیلوس، بنیان گذار برادوی لب  توصیه می کند که حتما برای شکل دادن به دیدگاه، ماموریت، ارزش ها و آنچه قرار است تفاوت خدمات شما نسبت به دیگر رقبا در بازار باشد، وقت بیشتری بگذارید. یک تصویر بزرگ از آنچه در پیش است بسازید. وقتی اوضاع خیلی سخت شد، می توانید به این تصویر مراجعه کنید.
۶.رقبا را بررسی نمی کنند
شاید خوشتان نیاید اما شما رقیب می خواهید. بازاری که اشباع شده به درد شما نمی خورد اما فراموش نکنید که رقبا بازار را برای شما معتبر می کنند. اگر هیچ رقیبی در بازاری نباشد باید از خود یک سوال کلیدی بپرسید. آیا مشکلی که به دنبال حل آن ها هستم به اندازه کافی برای ایجاد یک کسب وکار مناسب است یا خیر؟
۵.سخت عاشق ایده خودشان می شوند
کارآفرینانی که به سختی عاشق ایده خودشان می شوند و اغلب برای کار بیشتر روی ایده تمایلی از خود نشان نمی دهند باید دقیقا بفهمند چه کس دیگری عاشق چیزی است که آن ها می خواهند بفروشند. این را آدام میندلر  مدیرعامل ولوز گروپ می گوید. هرچند شما باید نسبت به کسب وکار خود هیجان زده باشید اما بنیانگذارانی که به طور احساسی روی یک ایده سرمایه گذاری می کنند،  با شکست رو به رو می شوند. یادتان باشد، اگر محصول یا خدمات شما خیلی کششی نداشته باشد، این تقصیر مشتریان نیست بلکه مشکل از شماست.
۴.وقتی لازم است بزرگ نمی شوند
شاما هایبر بنیانگذار زین مدیا می گوید مهم است که همیشه بازار را مطالعه کنید. از وسط میدان بودن نترسید حتی اگر ایده اصلی شما  امیدوارکننده نباشد. بهتر است به آنچه بازار می خواهید پاسخ دهید تا اینکه به دنبال عرضه هرچیز تازه ای باشید.  یک مثال خوب در این زمینه یوتیوب است. یوتیوب اول یک سایت دوست یابی بود اما بنیانگذارن در نهایت فهمیدند که بازار  قرار گذاشتن از طریق ویدئو را دوست ندارد. بنابراین به سراغ بارگذاری و اشتراک گذاری ویدئو رفتند. شاما هایبر می گوید این را به خاطر داشته باشید. بقیه داستان تاریخ است.
۳.مسائل حقوقی و  قانونی را نادیده می گیرند
وقتی با همکلاسی های دانشگاه یک کار را شروع می کنید، برنامه اولیه را روی دستمال کاغذی می نویسید. چه جالب! اما گام بعدی را فراموش نکنید. استفان کاپلان لویس، از بنیانگذاران هیر کمپوس می گوید اغلب مردم در آغاز کار هیجان زده اند و فراموش می کنند که باید درباره قراردادهای کار، سیاست های حریم خصوصی و … فکر کنند. شکست در سروسامان دادن به این گام های اولیه ممکن است شما را به خط اول بازگرداند.
۲.فکر می کنند خیلی زود باید یک تُن پول جمع کنند
کارآفرینان اغلب فکر می کنند خیلی زود باید میلیون ها دلار پول و سرمایه خارجی جذب کنند اما بهتر است در اندازه خودتان سرمایه جذب کنید.
۱.زیادی ولخرجی می کنند
یک دفتر کار فانتزی، صندلی های گران قیمت و ناهار درست و حسابی؟ این ها را فراموش کنید. شما باید حتی پیش از اولین فروش خود صرفه جویی کنید. جاستین بیگل بنیاگذار اینفوگرافیک وورد می گوید خیلی خوب و اطمینان بخش است که کارمندانی داشته باشید آن هم تمام وقت اما اگر نتوانید از نظر اقتصادی وجود تعدادی کارمند تمام وقت را توجیه کنید، به زودی از بین می روید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن