اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

۳ چالش کرونایی در تولید و عرضه نان و شیرینی صنعتی

مهدی خان محمدی

با همه گیری کرونا و افزایش نگرانی مردم از ابتلا به این بیماری از طریق خرید اقلام مورد نیاز، بعضی محصولات خاص در صنایع غذایی مورد استقبال قرار گرفته که از جمله آن ها نان صنعتی است. مردم با این فکر که نان صنعتی سالم تر بوده و بسته بندی است، و البته این فکر هم درست است، بیش از همیشه انواع نان های صنعتی را به سفره هایشان راه داده اند. در مقابل، تقاضا برای محصولات دیگر مثل انواع شیرینی کاهش یافته است و بسیاری از واحدهای تولید این اقلام و صنوف زیان دیده است.
در صنایع تولید نان و شیرینی به دلیل همه گیری کرونا با چند چالش رو به رو شدیم. در وهله اول، تهیه مواد اولیه و واردات دشوار شده است. راهی برای واردات محصول و پیش از آن بانکی برای حواله پول وجود نداشت. در بعضی موارد که هزینه ها پرداخت شده، محموله ها به دلیل همه گیری کرونا به کشور نرسیده است. برای مثال یک خرید از اروپا داشتیم که به ترکیه آمده اما بخشی از محصول از مرز رد شده و بخشی دیگر در همین کشور تخلیه شده و دوباره باید برای واردات آن مسیر دیگری را طی کنیم.
اکنون در بخش تولید با رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت کار می کنیم که هزینه های کارخانجات را افزایش داده است. خرید شوینده ها و ضد عفونی کننده ها و تهیه ماسک، کلاه و لباس مخصوص به کارگران که باید هر روز تعویض شود و تب سنجی، از مواردی است که برای حفظ جان  نیروی انسانی باید آن را دنبال کنیم.
در بخش عرضه محصولات در شعب نان سحر، برای سلامت کارکنان و مردم و حفظ فاصله اجتماعی علائمی را در فروشگاه نصب کردیم اما بسیاری از مشتریان به این علائم توجه نمی کردند و به دلیل بی وقتی یا هر دلیل دیگری تمایلی به در صف ایستادن برای طی فرایند خرید نداشتند. این رفتار هم به چالشی در بعضی شب نان سحر در بخش عرضه تبدیل شده بود. با افزایش آگاهی مردم و درک این مسئله که هر کاری برای سلامت خود آنان و کارکنانشان که فرزندان همین کشورند انجام می شود، مشتریان بیش از گذشته با ما همکاری می کنند.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن