اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

۳ مرحله مهم پیش از اجرای ایده اصلی

بعضی می‌گویند، بهترین زمان برای شروع، دیروز است. من هیچ نکته مثبتی در این حرف نمی‌بینم،  آن‌هم وقتی بعضی از شما یک روز، یک ماه یا یک سال دیگر کسب‌وکارتان را کنار می گذارید. من عمیقاً باور دارم هر کسی می‌تواند یک استارت آپ موفق بسازد، حتی بعد از یک دهه شکست. کلید موفقیت در طول عمر است درحالی‌که هیچ‌کس نمی‌تواند، پنج، ده یا حتی بیست سال موفقیت را بدون باور به توانایی خود در ساخت یک کسب‌وکار موفق پیش‌بینی کند. طول عمر یک کسب‌وکار از آمادگی و درک انگیزه‌هاست که ریشه می‌گیرد. پیش از آن‌که راه‌اندازی کسب‌وکار خود را کلید بزنید، سه ‌گام برای رسیدن به این آمادگی وجود دارد که می‌تواند به موفقیت بلندمدت کسب‌وکار شما کمک کند.
۱.اصول کار را یاد بگیرید
سفری که یک کارآفرین برای راه‌اندازی استارت آپ آغاز می‌کند، بهترین دوره آموزشی است که می‌تواند در آن شرکت کند. هر درسی در جهان واقعی و موقعیت‌های واقعی، پیامدهای واقعی دارد. هیچ مدرک، برنامه یا دکترایی موفقیت استارت آپ را تضمین نمی‌کند. در دوره آماده‌سازی، تنها لازم است نکات اصولی را باد بگیرید و با گروه‌های خوب و قوی ارتباط برقرار کنید. اعتبار سنجی ایده، تولید محصول، استخدام و مدیریت گروه، قیمت‌گذاری و بودجه‌بندی از مهم‌ترین اصولی است که باید آن‌ها را یاد بگیرید.
۲.بدانید چرا
آنچه به شما برای کارآفرین شدن انگیزه می‌بخشد، دلیل اصلی موفقیت شماست. چرا می‌خواهید یک استارت آپ بسازید؟ چه چیزی است که به شما برای ادامه راه انگیزه می‌دهد؟دلیل شما می‌تواند تغییر کند. بسیاری از کارآفرین‌های موفق امروز، کار خود را تنها با انگیزه تجربه راه انداختن یک استارت اپ و لذت بردن از هیجان و رضایت اجرای یک ایده و راه‌حل مفید آغاز کردند. به نظر من، این باید اصلی‌ترین انگیزه هر کارآفرینی باشد.
۳.گوش کنید و خوب ببینید
ببینید بقیه بنیان‌گذاران چه کرده‌اند، خوب به داستان‌های آن‌ها گوش کنید، با آن‌ها صحبت کنید، رقبای خودتان را ورانداز کنید، با مشتریان حرف بزنید و در به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و دریافت بازخوردها تردید نکنید. این مرحله، پیش از اجرای ایده، می‌تواند به مرحله اعتبار سنجی و بازار سنجی تبدیل شود.
اگر ایده‌ای برای راه‌اندازی استارت اپ ها دارید، یکی از مهم‌ترین کارها گفت‌وگو با مؤسسان استارت آپ هاست که چیزهای زیادی درباره راه‌حل‌ها، بازار، مشتریان و روندهای تجارت می‌دانند. چالش‌هایی که آن‌ها با آن مواجه شده‌اند، برنامه‌ها و دیدگاه‌هایشان به شما کمک می‌کند. این گفت‌وگوها می‌تواند در نهایت به تهیه برنامه شما بینجامد. هم‌چنین در پایان به مجموعه‌ای از فرضیه‌های آزمایش نشده می‌رسید. تضمینی وجود ندارد که راه‌حل دیگر شرکت‌ها به موفقیت استارت آپ شما کمک کند بااین‌حال آموخته‌های مؤسسان دیگر و مسیری که طی کردند، نزدیک‌ترین معیار برای پیش‌بینی درباره چالش‌های آتی است. بیشتر استارت آپ ها به دلیل کاهش تقاضای بازار شکست می‌خورند و در بحث درباره بازار، ما درواقع درباره مشتریان است که صحبت می‌کنیم. بنابراین، یک گام مهم پیش از اجرای ایده صحبت با مشتریان آینده است. حتی اگر دریافت فعالانه بازخوردها را دنبال نمی کنید، اگر در هرماه با یک نفر صحبت کنید، در پایان ماه به ۱۲ گفت‌وگوی کمک‌کننده برای شناسایی بازار و مشتریان رسیده‌اید. نتیجه‌ای که از این گفت‌وگوها دریافت می‌کنید، به شما انگیزه می‌دهد تا با شفاف‌سازی فرصت‌ها و تمرکز بر دیگر مشکلات به طور فوری به نیازهای مشتریان پاسخ دهید.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن