اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

۲۸۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن وام خودمالکی دریافت کردند

منبع: ایرنا

به گزارش از وزارت راه و شهرسازی، «محمود شایان» در خصوص تازه‌ترین وضعیت ارائه تسهیلات خودمالکی به عنوان بخشی از طرح نهضت ملی مسکن افزود: به‌منظور ارائه تسهیلات خودمالکی، طبق تازه‌ترین آمار سه‌هزار و هشت پروژه در مجموع به تعداد ۳۰ هزار و ۵۶۱ واحد به بانک‌ها معرفی شدند.

وی گفت: از مجموع پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون ۱۹ پروژه به تعداد ۲۸۰ واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند.
شایان ادامه‌داد: برای ۲۸۰ واحدی که قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات خودمالکی به امضا رسیده است ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شده است که با توجه به پیشرفت پروژه‌ها به حساب خودمالکان واریز شده است.
مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: از میزان ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب خودمالکی، تاکنون ۲۷ میلیاردتومان به حساب خودمالکان پرداخت شده است.
شایان یادآور شد: تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن، مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود.
به گزارش ایرنا، پرداخت تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی بدین نحو است که در مرحله پی‌کنی ۱۰ درصد کل تسهیلات، در مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، در مرحله سفت‌کاری ۲۵ درصد و در مرحله نازک‌کاری نیز ۲۵ درصد کل تسهیلات به سازندگان پرداخت می‌شود.
همچنین تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است.
سقف تسهیلات خودمالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، ‌ سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن