اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

۱۵هزار میلیارد تومان منفعت مردم در صندوق واسطه‌گری مالی یکم

منبع: ایلنا

عباس معمارنژاد در نشست خبری امروز با اشاره به واگذاری سهام دولت از طریق صندوق واسطه‌گری مالی یکم (ETF) اظهار داشت: ارزش دیروز این صندوق ۳۲ هزار میلیارد تومان است که مردم بابت آن ۱۷ هزار میلیارد تومان می‌پردازند.
وی تاکید کرد: منفعت مردم در سرمایه‌گذاری در این صندوق حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان محاسبه شده و این رقم به مردم تخفیف داده شده است.
معاون وزارت اقتصاد ادامه داد: خرید این سهام از ۱۴ اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد و قیمت هر یونیت آن ۱۰ هزار تومان است و مردم می‌توانند تا ۲ میلیون تومان سقف خرید داشته باشند که ارزش آن در صندوق تقریبا دو برابر است.
معمارنژاد ادامه داد: سهام سه بانک تجارت، صادرات، ملت و دو بیمه البرز و امین در این صندوق عرضه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه هدف دولت از این اقدام تامین کسری بودجه نیست، گفت: اگر قصد تامین کسری بودجه داشتیم سهام این شرکت‌ها را به صورت بلوکی عرضه می‌کردیم که قیمت آن بیشتر می‌شد.
معمارنژاد درباره قابل معامله بودن ETF‌ اظهار داشت: مردم تا ۳۱ اردیبهشت ماه مهلت پذیره‌نویسی در این صندوق را دارند و می‌توانند یونیت ترکیبی از این ۵ شرکت را خریداری کنند. دو ماه پس از این تاریخ، این سهام قابل معامله می‌شود.
وی افزود: ۱۰۴۳میلیارد تومان از وجوه این صندوق برای بازارگردانی کنار گذاشته شده تا برای کسانی که قصد فروش دارند این امکان وجود داشته باشد.
معمارنژاد ادامه داد: در حال حاضر پذیره‌نویسی برای اشخاص حقوقی وجود ندارد اما پس از دو ماه دیگر حقوقی‌ها هم می‌توانند وارد آن شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن