اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

گهواره ای برای پدر و مادرها

اشتراک و دسترسی به هر محتوایی از آسیب های فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و سایت هاست. متخصصان سلامت و رسانه  به مردم توصیه می کنند هرگز علائم بیماری ها را گوگل نکنند،  راه حل ها، روش ها و رژیم هایی که توسط افراد ناشناس در این فضا به اشتراک گذاشته شده را در پیش نگیرند و به هر محتوایی با دیده اطمینان نگاه نکنند. این حساسیت درباره محتوای مربوط به سلامت، به ویژه در مورد کودکان بیشتر است. «گهواره» استارت آپی ایرانی است که تلاش می کند در فضای پرهمهمه مجازی، محتوای مناسب برای فرزندپروری را در اختیار والدین قرار دهد.
گهواره، برنامه ای برای همکاری با والدین در مسیر پرپیچ و خم فرزند پروری است. فناوری در جهان امروز به کمک آمده تا دسترسی والدین به محتوای آموزشی برای انجام امور والدی و فرزندپروری تسهیل شود. در سایت گهواره، محتوای کارشناسی شده حرف اول را می زند، در عین حال که این استارت آپ ادعایی در زمینه جایگزینی با سیستم درمانی ندارد.
در اسفندماه سال ۹۶ بود که اپلیکیشن گهواره کلید خورد؛ کسب وکاری که در حوزه خدمات پزشکی و روانشناختی برای کودکان فعالیت می کند. یک سال بعد، تعداد کاربران گهواره به ۱۸ هزار نفر رسید که از این تعداد، ۱۰ هزار نفر به عنوان کاربر فعال شناسایی شدند. امروز، ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر از محتوای پولی گهواره استفاده می کنند.
مطابق آمار سال ۹۵، تعداد کل کودکان زیر ۱۰ سال در ایران حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معادل با ۱۷ درصد از جمعیت کل کشور بوده است. گهواره اما برای سن طلایی تربیت کودکان یعنی تا شش سالگی برنامه ریزی کرده است. به گفته رضا حسامی فرد، مدیر عامل گهواره «محتوایی که در این استارت آپ  تاکنون منتشر شده، ‌با هدف رده‌های سنی مختلف کودکان تولید شده و بسیار متنوع است.‌ تاکنون بیش از ۲۰۰۰ محتوا مخصوص رده‌های مختلف سنی تولید‌ و در ‌گهواره ‌ارائه شده است. همچنین بیش از ۱۰۰۰ محتوا برای اینستاگرام تولید کرده‌ایم که‌ در قالب وبلاگ متنوع ویدئو و… بوده‌اند‌».
عدم شفافیت قوانین و مقررات مربوط به اشتراک و انتشار محتوا، و عدم وجود زبان مشترک بین متخصصان دانشگاهی و مردم از جمله چالش های استارت آپ هایی مثل گهواره است. کسب وکارهایی نو که تلاش می کنند بین دانش متخصصان و متقاضیان عمومی آن پُل بزنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن