کمپین نفس

«کمپین نفس» رایزنی برای واردات محصولات و تجهیزات پزشکی را آغاز کرد

«کمپین نفس» رایزنی برای واردات محصولات و تجهیزات پزشکی را آغاز کرد/ تعمیر هواسازهای بیمارستانی برای جلوگیری از آلودگی در دستور کار

 

دبیر کارگروه جلب مشارکت، تأمین مالی و تأمین لوازم و تجهیزات «کمپین نفس» از رایزنی ها برای واردات محصولات و تجهیزات پزشکی از کانال کشورهای سنگاپور، مالزی، امارات متحده عربی و ترکیه خبر داد و گفت: تعمیر و سرویس هواسازهای بیمارستانی برای سالم‌سازی محیط بیمارستان و حفاظت از مناطق نزدیک بیمارستان‌ها در دستور کار کمپین نفس قرار دارد.

علی شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اکسپورتنا درباره اهداف کارگروه جلب مشارکت، تأمین مالی و تأمین لوازم و تجهیزات «کمپین نفس» توضیح داد: کارگروه‌های دیگر این کمپین برای تامین نیازها، تمام موارد را به کارگروه جلب مشارکت، تأمین مالی و تأمین لوازم و تجهیزات ابلاغ می کنند.

وی با اشاره به لزوم تامین ماسک و لباس‌های ایزوله بیمارستانی، عنوان کرد: اکنون زمان پیک مصرف موارد یاد شده در دنیا است و تقاضا برای آنها نسبت به قبل چند ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

دبیرکارگروه جلب مشارکت، تأمین مالی و تأمین لوازم و تجهیزات از حضور دلالان و واسطه ها برای خرید محصولات بهداشتی مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: متاسفانه حضور افراد سودجو در این زمینه، شرایط سخت مرزها برای واردات، مشکلات تحریم و مبادلات مالی، تامین این نوع محصولات را برای کشور با مشکل مواجه کرده است.

به گفته وی، کارگروه متبوعش با برگزاری جلسات مجازی روزانه خود برای خرید ماسک‌های جراحی برنامه ریزی کرده است و پس از این مرحله خرید ماسک N95 در دستور کار این کمپین قرار دارد.

شریعتی ادامه داد: همچنین خرید دستگاه های تب سنج از موارد دیگری است که در این کارگروه از اهمیت بالایی برخوردار است. در دنیا محصولی به نام تب سنج به مقدار زیادی تولید می شود اما اکنون به دلیل مصرف بالا و عجله برای دریافت آن، زمان زیادی برای سفارش، آماده سازی و راستی آزمایی آنها نیاز است که ما به دنبال تامین هرچه سریعتر آن هستیم.

وی با بیان اینکه تعمیر تجهیزات بیمارستای از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: دستگاه های هواساز یکی از موارد حیاتی برای سالم‌سازی محیط بیمارستان و حفاظت از مناطق نزدیک بیمارستان‌ها است که دپارتمان بازرگانی به کمک کمپین نفس در حال برقراری ارتباط با شرکت های تولیدی این محصولات برای تعمیر و سرویس آنها است.

دبیر کارگروه جلب مشارکت، تأمین مالی و تأمین لوازم و تجهیزات تاکید کرد: از کانال کشورهای سنگاپور، مالزی، امارات متحده عربی، ترکیه و … در حال رایزنی برای واردات محصولات مورد نیاز به ویژه ماسک، لباس های ایزوله  و تجهیزات بیمارستانی هستیم که پس از راستی‌آزمایی و بررسی‌های قیمتی، بهترین گزینه را برای خرید به کمپین پیشنهاد خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: کمپین نفس بر آن است تا با رعایت ضوابط، قوانین و در نظر گرفتن تمامی چهارچوب‌های قانونی کشور راه را برای ورود کمک‌های جمعیت ایرانی مقیم خارج از کشور باز کند.

شریعتی ادامه داد: بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور صاحبان سرمایه و کارخانه‌دارهایی هستند که قصد دارند برای عبور از این مرحله به کشورشان کمک کنند. ازاین رو، کمپین نفس در این زمینه با نظارت اتاق های بازرگانی و وزارت امور خارجه ورود خواهد کرد.

 

گفتگو: نیلوفر جمالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن