اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

کرونا هزینه زیادی روی دست کسب‌وکارها می‌گذارد

برای مبارزه با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، کسب‌وکارها باید اقدامات ایمنی جدیدی را اعمال کنند. این امر تعامل شرکت‌ها، کارمندان، مشتریان و دولت‌ها با یکدیگر را تغییر خواهد داد. اما این هزینه برای بخش خصوصی خیلی زیاد است. سی‌ان‌ان گزارشی درباره افزایش هزینه کسب‌وکارها در مقابله با کرونا منتشر کرده است.

طبق این گزارش، شرکت‌ها باید سرمایه‌گذاری زیادی را برای اقدامات ایمنی و پروتکل‌های جدید انجام دهند و در بسیاری از موارد عملکرد شرکت‌ها تغییر خواهد کرد. طبق گزارش جدید آژانس رتبه‌بندی مودی، این سرمایه‌گذاری باعث می‌شود که بودجه سرمایه‌گذاری برای رشد شرکت یا پرداخت بدهی‌ها کاهش یابد.

البته این‌طور نیست که این هزینه‌ها در همه بخش‌ها به یک روش صورت بگیرد، اما به‌عنوان‌مثال دفاتر کار باید تغییرات جدی اعمال کنند.

آنها باید در مقابل ویروس برای بازگشت کامل نیروی کار ایمن باشند. این اقدام نیاز به صرفه‌جویی شرکت‌ها در بخش ارتقا فناوری و دیگر قابلیت‌های آنها دارد. حتی برای کارمندانی که خارج از نقاط مهم عفونت قرار دارند هم انتظار می‌رود که اقدامات معینی از ایمنی ایجاد شود.

برای خرده‌فروشان، این همه‌گیری سرعت انتقال امریکا به تجارت الکترونیکی را افزایش می‌دهد. در فصل بهار که محدودیت‌های رفت‌وآمد در بیشتر کشورها اعمال‌شده بود، خرید آنلاین رونق گرفت. حالا حتی بعد از بازگشایی فروشگاه‌ها، احتمالاً مصرف‌کنندگان نگران، این عادت خود را ادامه خواهند داد. این بدان معناست که شرکت‌ها باید رویکردهای فروش، زنجیره تأمین و استراتژی عملیاتی خود را به‌روز کنند.

خرده‌فروشان با جنبه‌های مختلف این بیماری همه‌گیری درگیر هستند. گرچه برخی تقاضای کافی ندارند، اما گروهی دیگر برای خنثی کردن این موج در تلاش هستند. به‌عنوان‌مثال آمازون و والمارت اعلام کرده‌اند که صدها هزار کارگر استخدام خواهند کرد.

همه این‌ها به معنای هزینه کردن پول بیشتر است که سود و ترازنامه شرکت‌ها را تغییر خواهد کرد. اما بسیاری از این هزینه‌ها به مشتری منتقل خواهد شد. هرچه افراد بیشتری به‌صورت آنلاین خرید کنند به بخش املاک و مستغلات و پایین آمدن ارزش املاک تجاری آسیب می‌رساند. فروشگاه‌های فیزیکی همچنان به تعطیلی خود ادامه می‌دهند، امسال ده‌ها خرده‌فروشی سنتی ورشکسته شده‌اند.

به گزارش موسسه مودی، تمام این تغییرات در رتبه‌بندی اعتبار شرکت‌ها تأثیر خواهد گذاشت. حاشیه سود پایین‌تر و هزینه‌های بالاتر، همچنین چشم‌انداز رشد ضعیف‌تر در طول سال‌های بهبود وضعیت و سرعت کندتر بازپرداخت بدهی‌ها، ارزیابی اعتبار شرکت‌ها را تغییر خواهد داد.

تاکنون باکمال تعجب، رتبه‌بندی مودی در شرکت‌های با رتبه‌بندی بالا که توسط همه‌گیری کرونا شدیدترین ضربه را متحمل شده‌اند، کاهش‌یافته است. این کاهش‌ها شامل صنعت اوقات فراغت، تمام خطوط کروز و رستوران‌ها، خطوط هوایی، حمل‌ونقل دریایی، اتومبیل، بازی و سرگرمی، خرده‌فروشی و صنایع صادرات محور بوده است. برای شرکت‌های این صنایع، طبق معمول کسب‌وکارها به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن