اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

کدام سازمان؟ کدام کارفرما؟

کاربوم، پتلفرم کاریابی، کاربران اینترنتی را دعوت کرده به عنوان داور سازمان ها، در نظرسنجی انتخاب بهترین سازمان برای کار کردن شرکت کنند. در این نظرسنجی معیارهایی برای انتخاب و  معرفی بهترین سازمان ها در نظر گرفته شده که دستمزد بالاتر از حد متوسط، روابط دوستانه، تعهد شرکت به مسئولیت اجتماعی و گروه مدیریت قوی از جمله این معیارهاست. در یک بخش از نظر سنجی، کاربران باید از بین ۶۰ شرکت فهرست شده، شرکتی که تمایل به کار با آن دارند را انتخاب کنند.  تاکنون ۱۳ هزار و۸۶۶ نفر در نظرسنجی کاربوم برای انتخاب برترین سازمان ها شرکت کرده اند.
میلاد بختی مدیرعامل کاربوم در این باره به رسانه ها  گفت:«قرار بود کمپین کاربوم برای یافتن بهترین سازمان جهت کار کردن، با دریافت ۱۰ هزار پاسخ به کار خود خاتمه دهد. اما اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند و بیش از نیمی از زمان کمپین نیز باقی مانده است».
کمپین کاربوم تا هشتم دی ماه ادامه دارد و پس از آن وارد مرحله‌ی جمع آوری داده می شود. به گفته مدیر عامل کاربوم گزارش نهایی تا پیش از پایان سال ۹۸ منتشر خواهد شد. کاربوم امیدوار است این گزارش به معیاری برای افراد جویای کار در سال ۱۴۰۰ در انتخاب شرکت ها به عنوان کارفرما تبدیل شود. میلاد بختی در این باره به دیجیاتو گفت:«شیوع کرونا باعث شده که انتظارات تازه‌ای در بین کارجویان به وجود بیاید، به عنوان مثال دورکاری جزو گزینه‌هایی است که به تازگی محبوب شده و نتایج گزارش ما بر اساس آخرین اطلاعات سلایق کارجویان پیش خواهد رفت».
براساس گزارش های رسمی در تابستان ۱۳۹۹ نسبت به تابستان ۱۳۹۸، جمعیت بیکار ۴۱۷ هزار نفر کاهش داشته که موجب کاهش نرخ بیکاری به ۹.۵ درصد شده است. با این حال این رقم تا حدی گمراه کننده است. بررسی ها نشان می دهد ۲۲.۳ درصد از بیکاران و ۸.۹ درصد از جمعیت شاغل تابستان ۱۳۹۸، در تابستان ۱۳۹۹ به جمعیت غیرفعال اضافه شده اند و در صورتی که این افراد در جمعیت جویای کار لحاظ می‏شدند، نرخ بیکاری به ۱۸.۵ درصد افزایش می یافت.
باتوجه به وضعیت خاص بازار کار در کشور، فعالیت پتلفرم هایی کاریابی و توسعه مهارت های شغلی می تواند به ایجاد فرصت های تازه در بازار کار کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن