اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

کاهش ۲۶ درصدی ساعت حضور کاربران در فیس بوک

استفاده کاربران از فیس بوک از سال ۲۰۱۷ تا سال جاری میلادی به اندازه زیادی کاهش یافته است. جدیدترین گزارش ها از میزان اقبال کاربران از این شبکه اجتماعی گویای اُفت ۲۶ درصدی استفاده از آن در بین کاربران فضای اینترنت است. بررسی Active Inc نشان می دهد آمریکایی ها به طور معمول ۱۴ ساعت در یک ماه از سال ۲۰۱۷ را صرف فیس بوک می کردند. در سال ۲۰۱۹، زمانی که کاربران آمریکایی به این شبکه اجتماعی اختصاص دادند به ۹ ساعت در ماه رسیده است. این گزارش هم چنین می گوید کاربران آمریکایی اکنون به طور تقریبی در ۵.۸ شبکه اجتماعی متفاوت حضور دارند که پیش بینی می شود این میزان در چهارسال آینده به ۱۰ برسد.
براساس این گزارش، کاربران جوان تر، یعنی گروه سنی ۱۲ تا ۳۴ سال، تمایل دارند در سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگری مثل تیک توک، اسنپ چت، فیس بوک و اینستاگرام فعالیت کنند.
اما چرا این مسئله برای کسب وکارها اهمیت دارد؟ به گزارش فوربز، هرچند فیس بوک هم چنان  محبوب ترین شبکه اجتماعی برای کسب وکارهای کوچک است و ظرفیت بالایی برای یافتن و خدمات رسانی به مشتریان دارد، اما نمی توان مشکلات آن را نادیده گرفت. امسال می توان از شبکه های دیگر مثل تیک توک، اینستاگرام و اسنپ چت برای پیدا کردن مشتری استفاده کرد چراکه ممکن است آن ها فرصت های بیشتری از فیس بوک در اختیار مخاطبان قرار دهند.
فیس بوک در سال های اخیر تلاش کرده با خرید شبکه های اجتماعی دیگر مثل واتس اپ و اینستاگرام وضعیت خود را در رتبه بندی ها ارتقا دهد. بعضی تحلیل گران می گویند زاکربرگ به خوبی می داند که فضای فناوری از دستکتاپ به سمت تلفن های هوشمند در حرکت است بنابراین ترجیح می دهد برای سهولت دسترسی به کاربران، اپ های تلفن هوشمند قدرتمند را خریداری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن