اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

کار کنید، ارز دیجیتال دستمزد بگیرید

از سال گذشته، تکاپوی شرکت ها برای یافتن نیروی کار شدت گرفته است. پس از سال ها استفاده از دیگران، همه گیری کرونا بازار کار را زیر و رو کرد و به جایی رساند که  حدود ۱۱ میلیون موقعیت شغلی در دسترس بود اما نیروی کار به اشغال این صندلی ها علاقه ای نشان نمی داد.   
جک کلی، کارآفرین در سایت فوربز نوشت برای جلب نظر نیروی کار متخصص، شرکت ها مجبور شدند انعطاف بیشتری در شرایط کاری به خرج دهند و امتیاز بیشتری برای کارکنان در نظر بگیرند. این امتیازها طیف وسیعی از گزینه ها مثل در نظر گرفتن دستمزد بالاتر، پاداش های جذاب تر، انعطاف در ساعات کاری و به رسمیت شناختن دورکاری، نشست های تک به تک و .. را شامل می شد. با این وجود، باز هم موقعیت های شغلی بسیاری خالی باقی مانده است.
امروز یک گزینه دیگر به گزینه های جذاب شرکت ها برای جلب نظر نیروهای متخصص اضافه شده است. آن ها تصمیم دارند حقوق کارکنان را به رمزارز پرداخت کنند. در سال ۲۰۲۱، دیدیم که چطور دارایی های دیجیتال محبوب شد. با رشد ارزش بیت کوین و دیگر پروژه های ارزهای دیجیتال، توجه مردم در همه نقاط جهان از آمریکا تا دیگر کشورها، به دارایی های دیجیتال جلب شده است.
ارزهای دیجیتال که با هدف جایگزینی با طلا ایجاد شده، می رود تا در مقابل نوسان های دلار، مقاومت بیشتری از خود نشان داده و نسبت به آن ارجحیت پیدا کند. ارزش دلار به شدت متاثر از نرخ تورم و سیاست های پولی و بانکی است که از سوی بخشی از کارشناسان و مردم مورد تردید است. فدرال رزرو، و دولت فدرال نقش مهمی در تعیین ارزش دلار دارد که این نقش بازهم از سوی بعضی مورد پرسش است. نکته دیگر اینکه بسیاری از جوانان، ارزهای دیجیتال را فرصتی برای یک شبه ثروتمند شدن می دانند.
باتوجه به افزایش نرخ تورم در ایالات متحده آمریکا که بر هزینه های زندگی اثر گذاشته،  پیش بینی می شود درصد شرکت هایی که دستمزدها را با ارزهای دیجیتال به کارکنان پرداخت کنند، بیشتر شود، چرا که این نوع دارایی، با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، دارایی مطمئن تری برای حفظ ارزش پول به نظر می رسد. اشتیاق بخش عمده ای از مردم جهان به حفظ ارزش پول در ارزهای دیجیتال با وجود نوسان های بزرگ در بازار بیت کوین هم چنان رو به افزایش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن