اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

کارت هوشمند متخلفان حمل نهاده‌ها باطل می‌شود

مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمدرضا طلایی در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره نهاده‌های نا سالمی که به دست تولیدکنندگان در بخش کشاورزی و دامپروری می‌رسد افزود: واردکنندگان با شرکت‌های باربری قرارداد می‌بندند و زمانی که بار از کشتی خارج و در انبارها خالی می‌شود با تأیید دامپزشکی بارگیری و به سمت مقصد حمل می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلی در نهاده‌های وارداتی وجود ندارد گفت: حمل بار به صورت فله و در کامیون‌های لبه دار انجام می‌شود و شرکت‌های باربری متعهد هستند بار را سالم به واحدهای تولیدی برسانند.
طلایی افزود: برای ما امکان پذیر نیست کنار هر کامیون یک ناظر قرار دهیم زیرا سالانه ۱۶ تا ۱۷ میلیون تن نهاده وارد کشور می‌شود. برای جلوگیری از تخلف رانندگان باید در جریمه‌های آنان سخت گیری شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: اگر شرکت حمل و نقل تخلف کند پنج برابر قیمت بار جریمه و بار کامیون معدوم می‌شود. رئیس سازمان راهداری به ما قول داده است اگر گزارش تخلفی به این سازمان بدهیم به سرعت کارت هوشمند راننده را باطل می‌کند.
طلایی با بیان اینکه واحدهای تولیدی نباید بار ناسالم را تحویل بگیرند گفت: از مشکلات واردکنندگان نهاده‌های بخش کشاورزی اختلاف قیمت در بازار است و هر چه این اختلاف افزایش یابد تخلف نیز بیشتر می‌شود.
وی افزود: احتمال می‌دهیم یک شبکه متخلف، بار نهاده‌های کشاورزی و دامی را در مسیر تغییر می‌دهد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن