اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

کاربران پینترست را ترک می کنند

پینترست، شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس است، اما در دوره قرنطینه، این پتلفرم با ایجاد گزینه خرید، توانست امکان فروش محصولات خرده فروشان را فراهم کند. حالا این شبکه اجتماعی درگیر چالش تازه ای است. چالش رفع قرنطینه و بازگشایی فروشگاه های فیزیکی.
به گزارش سوشال مدیا تودی، پینترست، در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده روند ریزش تعداد کاربران این شبکه اجتماعی که از فصل دوم سال جاری میلادی آغاز شده، ادامه دارد. پینترست دلیل ریزش کاربرانش را رفع قرنطینه در مناطق بیشتر  و بازگشت فروشگاه های فیزیکی می داند.
تعداد کاربران فعال شبکه اجتماعی پینترست در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ۴۴۴ میلیون کاربر رسیده است که ۱۰ میلیون از تعداد کاربران فعال در گزارش قبلی، کمتر است.
در فصل دوم سال ۲۰۲۱، تعداد کاربران فعال پینترست ۲۴ میلیون کمتر شده بود. به این ترتیب، در مجموع در دو دوره گذشته، پینترست به دلیل تحولات ناشی از کرونا، ۳۴ میلیون کاربر فعال را از دست داده است. هرچند پیش بینی نوسانات بازار به دلیل تحولات ناشی از همه گیری کووید۱۹ دشوار است اما می توان گفت، بسیاری از پتلفرم های اجتماعی به ویژه شبکه های مربوط به خرید، از بازگشایی فروشگاه های فیزیکی صدمه می بینند.
در دوره همه گیری کرونا و آغاز قرنطینه، ۱۰۰ میلیون کاربر به تعداد کاربران فعال پینترست اضافه شده است. تا جایی که این شبکه خود را به عنوان یک پتلفرم فروشگاه مجازی و جایگزین جست وجوگر IRL معرفی کرده است.
ریزش کاربران فعال در پینترست و بدتر شدن اوضاع برای این شبکه اجتماعی باعث کنار گذاشتن ظرفیت های آن در زمینه تبلیغات و معرفی محصول نیست. تحقیقات قبلی نشان داده نزدیک به ۹۰ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی، در هفته از این پتلفرم برای تصمیم گیری درباره خرید استفاده می کنند. این یعنی  هم چنان ۴۴۴ میلیون کاربر برای تصمیم گیری در خرید به پینترست اتکا می کنند و این ظرفیتی است که به سختی می توان آن را نادیده گرفت. نکته مهم اینکه پینترست در تلاش است تا امکانات خریدش را برای مناطق بیشتر توسعه دهد. حرکت در مسیر نوآوری فرصت های بیشتری برای پینترست فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن