اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

چطور برای استارت آپ خود نشان بسازیم؟

تفاوت در جزییات است. این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است. به ویژه در مورد راه اندازی یک کسب وکار کوچک، این توجه زیاد به جزییات و بهبود آن است که می تواند به موفقیت استارت آپ شما کمک کند.
لوگو، آرم یا نشان یک شرکت در وهله نخست، بخشی کم اهمیت به نظر می رسد اما حقیقت چیز دیگری است. در واقع نشان استارت آپ شما از همه چیز مهم تر است. درواقع نشان یک شرکت، نخستین نقطه ارتباط شرکت با مشتریان و به نوعی معرف آن است. بنابراین موسس یک شرکت باید بداند چطور باید یک نشان خوب برای شرکت طراحی کند. برای کسانی که بودجه کمی دارند، توربولوگو گزینه خوبی است اما باید به چه نکاتی در طراحی توجه کرد؟  آمیتا چادهاری، مدیربازاریابی در سایت فین اکسترا توصیه هایی برای طراحی نشان ارائه کرده است.
خلاقیت افراطی خوب نیست
طراحی خلاقانه یک نشان برای شرکت در اولویت است با این حال، خلاقیت همان چیزی است که نباید در طراحی آرم شرکت به شکل افراطی دنبال شود. لوگوی شرکت های بزرگ به طور معمول از ایده های ساده و پایه ای الهام گرفته است. بسیاری فکر می کنند این لوگوها تکراری اند اما نباید فراموش کرد که این ایده های ساده و پایه ای، امتحان خود را پس داده اند و به عنوان ابزاری کارآمد در بازار  عمل کرده اند. بنابراین برای طراحی نشان شرکت، بهتر است ایده های ساده و پایه ای در لوگوهای مربوط به زمینه کاری شرکت را پیدا کنید و خلاقیت خود را روی این ایده ها پیاده کنید. یک تغییر جزیی و نمونه در ایده های ثابت شده می تواند یک نشان خوب به شما تحویل دهد.
پیام شرکت چیست
یک نشان خوب فقط نمایشی پرزرق و برق از شرکت شما نیست. نشان ها، آرم ها و لوگوها داستان شرکت ها را تعریف می کنند. جزییات بسیار ساده و کوچک، دنیایی از معانی و داستان را به لوگوی شرکت وارد می کند. به لبخند کوچکی که روی بسته های تحویل کالای آمازون نقش بسته دقت کرده اید؟ این لبخند از جمله همین جزییات کوچک اما مشهود است. به این فکر کنید که چه نشانی می تواند به بهترین شکل شرکت شما را معرفی کند.
تکرار، تا هر میزان که لازم است
لازم نیست به نخستین ایده ای که به ذهن رسید، بچسبید و همان را نهایی کنید. می توانید پیاده سازی ایده را چندبار تکرار کنید و حتی برای مدتی آن رها کنید و به خودتان زمان بیشتری بدهید.  این زمان، فرصتی برای استراحت است اما استراحتی که به جسارت و خلاقیت بیشتر بینجامد. فراموش نکنید که قرار نیست برای خلاقیت بیشتر، نخستین موردی  که به آن اشاره کردیم را نادیده بگیرید. اگر طراح حرفه ای لوگو نیستید، بسیار مهم است که از قوانین طراحی برای رسیدن به بهترین لوگو سر در بیاورید. هم چنین در این زمان می توانید به طور آزمایشی، لوگوی خود را به طور محدود عرضه کنید و نتیجه را ببینید.
از کمک حرفه ای استفاده کنید
کمک حرفه ای گزینه ای است که همیشه برای شما وجود دارد. بازار طراحی لوگو و نشان برای کسانی که بودجه کمی دارند، پیشنهاداتی دارد. ابزارهای رایگان طراحی می تواند به عنوان گزینه ای موثر در طراحی لوگوی شرکت ها عمل کند و بعضی افراد با دریافت هزینه ای اندک، می توانند نشان های خوبی خلق کنند. اگر بودجه ای برای بازاریابی در نظر گرفتید، روی کمک حرفه ای برای طراحی نشان به طور ویژه فکر کنید. فراموش نکنید که نباید زمان و هزینه ای بیش از آنچه باید به این موضوع اختصاص دهید اما توقف کافی بر طراحی لوگو ضروری است. طراحی لوگو و نشان، انجام یک آزمایش ساده نیست. تلاش و زمان کافی را برای آن در نظر بگیرد و مطمئن شوید لوگویی که طراحی کردید نشان دهنده چیزی نیست که شما می خواهید از آن دوری کنید. بعضی لوگوها به موضوعات نامناسبی اشاره می کند و طراحان و صاحبان شرکت ها به دلیل عدم توجه کافی به دام یک نشان غیر اخلاقی می افتند. شاید تعجب کنید که این اتفاق چندین بار افتاده است. برای اینکه با این مشکل رو به رو نشوید، پس از طراحی،  نمونه لوگو را برای بازبینی به افراد دیگر نشان دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن