اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

چرا هر کارآفرینی یک پادکست لازم دارد؟

نوآوری در دهه های گذشته فرصت های بی شماری برای کارآفرینان ایجاد کرده است. با تحولات فناوری امکان رشد شخصی و حرفه ای بیشتری برای کارآفرینان فراهم شده و مهم تر از همه، فرصت  برندسازی در بستر نوآوری است. در دنیای امروز که همواره درحال تغییر و تکامل است، کارآفرینان باید از هر مزیت رقابتی به نفع موفقیت برند خود استفاده کنند. یکی از بهترین راه ها برای کارآفرینان و مدیران در شرکت ها، برای استفاده از فرصت ها، تولید محتوا برای افزایش دنبال کننده ها در فضای مجازی و بهبود درآمد پتلفرم هاست. جینی ساراسواتی، از مدیران استارتاپی در سایت کارآفرین درباره تجربه راه اندازی پادکست نوشته است. اینکه چرا هر کارآفرینی باید برای رشد حرفه ای و شخصی اش، یک پادکست را شروع کند. خلاصه ای از آن را می خوانید.
کشف و بالندگی در مسیری که برای آن هیجان دارید
موفقیت هر کارآفرین به طور مستقیم به اشتیاق و هیجان او ربط دارد. شاید بی اهمیت به نظر برسد اما زمانی که در مقابل یک میکروفون در یک اتاق خالی می نشینید، درواقع زمانی منحصر به فرد برای شما فراهم شده تا درباره چرایی و چگونگی کاری که انجام می دهید، فکر کنید و حرف بزنید. پادکست این فرصت را برای شما فراهم می کند تا نحوه ارائه خود به جهان را اصلاح کنید. وقتی پادکست می سازید نخستین گام ها برای ساخت اعتماد بین خود و شنوندگان را برداشته اید. اعتمادی که در ادامه اشتیاق و اصالت کار شما تعریف می شود. یافتن روش درست برای ارائه خود در پادکست ها یک شبه به دست نمی آید همانطور که پادکست شما یک شبه موفق نخواهد شد. زمانی که من ساخت پادکست را شروع کردم، فهمیدم صدا و پیام من در بین دیگر پادکست های مشابه گم می شود. چندسال بعد، من یاد گرفتم چطور باید صدا و پیامم را که با اشتیاق و اولویت های من تناسب دارد، برای بازاریابی وبرندسازی اصلاح کنم.
پادکست به شما یاد می دهد چطور بهتر بپرسید
شاید یکی از مهم ترین مهارت های مورد نیاز برای کارآفرین را بتوان توانایی پرسیدن سوال های قوی و باارزش دانست. این مهارت کمک می کند سریع تر و بهتر به اطلاعات مورد نیاز برسیم. زمانی که نشسته اید و با مهمان پادکست گفت وگو می کنید، یعنی فرصتی فراهم شده تا با پرسیدن سوال های خوب اطلاعات خوبی از مهمان بگیرید. نکته مهم تر اینکه، شما مجبورید به این فکر کنید که کدام پرسش ها برای رسیدن به پاسخ بهتر مناسب است. همچنین به این فکر می کنید که کدام پرسش برای فهم جنبه های دیگر زندگی مناسب است مثل روابط شخصی، مذاکرات کاری و …
پادکست بهترین راه برای شبکه سازی و توسعه روابط است
مثل هر پتلفرم اجتماعی دیگری، پادکست می تواند فرصت شبکه سازی و برقراری ارتباطات معنادار را فراهم کند. برای بسیاری از کارآفرینان، ارزش واقعی در شبکه ارتباطات و تعاملات آن هاست. این ضرب المثل را به یاد بسپرید که می گوید آنکه می شناسید مهم است، نه آنچه می دانید.
پادکست کارآفرینانه شما، ابزاری برای توسعه شبکه ارتباطات انسانی شماست. پادکست این فرصت را فراهم می کند تا ارتباطات شخصی را با اشخاص مهم برقرار کنید. علاوه بر این، وجود بعضی افراد در شبکه ارتباطات شما، به اندازه زیادی وزن و ارزش دارد، اگر ارتباط خود را با آن ها ادامه دهید. من از زمانی که کار پادکست را شروع کردم، با صدها کارآفرین و افراد حرفه ای  مصاحبه کردم. هر کدام از آن ها امروز به یکی از اعضای شبکه ارتباطات من تبدیل شده اند و باعث شدند ارتباطات بامعنای دیگری پیدا کنم و حتی دوستان بیشتر.
پادکست کمک می کند برند خود را بسازید و در بازارها ماندگار شوید
برند شما، فارغ از عرضه محصول و خدمت باید با بازارهای رقابتی و بزرگ امروز مرتبط بماند. این برای یک کسب وکار حیاتی است. زمانی که پادکست را شروع می کنید، محصول شما محتوایی است که تولید می کنید و کیفیت آن محتوا برای مخاطبان شما مهم است. چیزی که شاید بسیاری از کارآفرینان آن را درک نکنند این است که مشتریان و مصرف کنندگان محتوای دیجیتال می خواهند آنچه شما می گویید را بشنوند. اگر محتوایی تولید کنید که با علائق آن ها سازگار است، فرصت خرید محصول خود را فراهم کرده اید. هم چنین اگر بین مخاطبان و مهمانان پادکست شما و تخصص آن ها پیوندی برقرار شود، تعداد شنوندگان شما بیشتر می شود و این به برند شما هم اعتبار و ارزش بیشتری می بخشد. هرچه ارزش بیشتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید، مزیت رقابتی بیشتری نسبت به دیگران پیدا می کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن