اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

پیدا کردن کار، تنها چالش نسل امروز نیست

تجربه بیکاری، سخت اما آموزنده است. در بسیاری از این تجربه ها، افراد می فهمند تا چه اندازه مهارت های قابل عرضه به بازار کار دارند. مصاحبه های شغلی  پی در پی به آن ها کمک می کند عیار خود را بسنجند. روزگار کارجویان با پرسش های زیادی همراه است و استارت اپ های حوزه خدمات منابع انسانی می خواهند به کارجویان برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها کمک کنند. 
کاربوم از پتلفرم های خدمات شغلی برای کارجویان و شرکت هاست که با امکاناتی مثل رزومه سازی و تست شخصیت مخاطبان بسیاری پیدا کرده است. این پتلفرم پیشتر با نام تلنت یاب فعالیت می کرد و زمینه کاری آن، ارائه مقالات و محتوای آموزشی، تست های روان شناختی  و روزمه سازی فارسی بود. اما پس از تغییر نام به کاربوم، ساخت زیست بوم شغلی یکی از مهم ترین اهداف این استارت آپ است. کاربوم انتشار فرصت های شغلی شرکت ها را به طور رایگان انجام می دهد و در زمینه بهینه سازی و بازطراحی فرایندهای مدیریت رزومه هم خدماتی را به شرکت ها ارائه می کند. تاامروز بیش از ۳۹۰ هزار رزومه در کاربوم ساخته شده و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست شخصیت در کاربوم انجام شده است. کاربوم تا اینجای کار نزدیک به ۱۳۰ رویداد آموزشی برای بهبود سطح مهارت و دانش کارجویان برگزار کرده است.
در اردی بهشت ماه سال جاری، علیرضا کلاهی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران، عضو هیئت مدیره دیجی کالا و از بنیانگذاران شرکت سرآوا پارس از سرمایه گذاری بر استارت آپ کاربوم خبر داد و در حساب توئیتری خود نوشت«با اینکه تصمیم گرفته بودم بخاطر مشغله کاری سرمایه‌گذاری جدیدی نکنم، کیفیت کار و تیم جذاب کاربوم تصمیمم را عوض کرد. خدمات منابع انسانی در ایران تاکنون ضعیف بوده، امیدوارم که بتوانیم همراه با تیم نخبه این استارت‌آپ حرکتی نوین را در این حوزه رقم بزنیم».
کاربوم یکی از پتلفرم های فعال در زمینه شغل یابی است که با شرکت های بزرگی در این زمینه رقابت می کند. ایران تلنت، جابینجا و پونیشا از دیگر استارت آپ های حوزه کارجویی به شمار می روند. کاربوم در این بین تمرکز بر بهبود مهارت های کیفی نیروی انسانی و تغییر نگرش ها نسبت به منابع انسانی را هم به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن