اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

پروفایل لینکدین تو مناسب است؟

لینکدین این فرصت را فراهم کرده که با ایجاد یک پروفایل خوب تصویری قدرتمند، خاص و متفاوت از فعالیت های حرفه ای تان نشان دهید.
فوربز چند ایده برای بهتر شدن پروفایل لینکدین مطرح کرده است که در ادامه خلاصه ای از  آن را می خوانید.
۱.تو یک حرفه ای هستی؟
هیچ چیز به اندازه غلط های دیکته ای یا یک پروفایل ناقص، غیرحرفه ای بودن کاربران در لینکدین را داد نمی زند. بنابراین مطمئن شوید که پروفایلی حرفه ای آماده کرده اید. چندین بار پروفایل را بررسی کنید و از یک ویرایشگر حرفه ای کمک بگیرید. علاوه بر این، مطمئن شوید دیگری می تواند به آسانی درباره شما در بخش های مختلف پروفایل از جمله بخش «درباره» بخواند. برای تکمیل همه بخش های مربوط به پروفایل زمان بگذارید. این یک سرمایه گذاری است که بازدهی خوبی برای شما دارد.
۲.آیا به تو احترام می گذارند؟
پروفایل شما چیزی بیشتر از حرف های خودتان درباره خودتان نیست؟ این بی احتیاطی است. وقتی می گذارید دیگران درباره شما نظر بدهند، اعتبار خودتان را بالا می برید. اجازه دهید دیگران به دیده شدن شما کمک کنند. این کار شائبه خودنمایی را هم از شما دور می کند. در مورد لینکدین، حتما توصیه نامه هایی که از دیگران دریافت می کنید را جدی بگیرید. حتما برای شغل هایی که در گذشته داشتید یک توصیه نامه و برای شغل کنونی تان چند توصیه نامه بگیرید. در لینکدین نشان دهید که عضوی قابل احترام هستید.
۳.آیا متخصصی؟
یک راه برای اثبات توانایی ها در هر زمینه شغلی، شفاف بودن درباره تخصص است. وقتی در هر حوزه ای دستی دارید، یعنی در هیچ کدام تخصصی ندارید. در پروفایل خود به طور مشخص بنویسید که تخصص شما چیست. مطمئن شوید که سه تایید برای مهارت های شما مربوط به تخصصی است که می خواهید با آن شناخته شوید. هم چنین از کلمات کلیدی مربوط به تخصص خود برای معرفی تجربیات در پروفایل استفاده کنید. از جملات عمومی استفاده نکنید. به طور مشخص به تخصص اشاره کنید. از بخش دستاوردها مثل گواهی، دوره ها، جایزه ها، پروژها و برنامه ها برای برجسته کردن فعالیت های مرتبط با تخصصی که دارید استفاده کنید.
۵.آیا اثرگذاری؟
در ارتباط با اقتصادی که  در زندگی امروز ما جریان دارد، اثرگذار بودن برای موفق بودن لازم است. برای نمایش اثرگذار بودن می توانید از لینکدین استفاده کنید و  نظرها و ایده های خودتان را ابراز کنید. این یعنی از بخش ویژه لینکدین برای نمایش ویدئوها، اینفوگرافی ها، تصاویر و دیگر محتوایی که خلق کردید استفاده کنید.
بخش ویژه لینکدین راهی موثر برای به اشتراک گذاشتن افکار شما و پیوند با دیگران از مسیر به اشتراک گذاری، کامنت و .. است. در گروه های لینکدین هم فعالانه کار کنید تا بیشتر اثرگذار شوید.
لینکدین تنها یک شبکه برای یافتن شغل نیست. لینکدین جایی است که شما نخستین برداشت های دیگران از خودتان را شکل می دهید، با دیگران پیوند می خورید، و جزییاتی درباره خودتان را با دیگرانی که به شناخت بیشتر شما علاقه دارند، به اشتراک می گذارید. به لینکدین کمک کنید تا به برند شدن شما کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن