اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

پرداخت حقوق کارکنان با بیت کوین

سکویا، عرضه کننه سرویس های توسعه دهنده نرم افزار به کارکنان خود پیشنهاد کرده دستمزدهایشان را در قالب رمزارز دریافت کنند.
براساس این پیشنهاد، کارکنان می توانند بخشی از دستمزد خود را به بیت کوین، بیت کوین کش یا اتریوم بگیرند. ریچارد استروپ، مدیرعامل سکویا می گوید «رمزارز یک جایگزین خوب برای سرمایه گذاری های سنتی مثل سهام و اوراق قرضه است. ما به پرداخت دستمزد به کارکنان خود با رمز ارز و سرمایه گذاری آسان آن ها در این ارزها  و کمک به پس اندازشان افتخار می کنیم».
شرکت سکویا برای سرمایه گذاری و پرداخت دستمزد کارکنان به ارزهای رمزنگاری شده با یک شرکت دیگر به عنوان شریک سوم همکاری می کند.
ارزش بیت کوین در سه ماه گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بیت کوین سه ماه پیش کمتر از ۱۵ هزار دلار قیمت داشت اما ارزش آن در ژانویه سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴۰ هزار دلار هم رسید. با این حال پرچمدار بازار با افت ۸ هزار دلاری، اکنون با در کانال ۳۲ هزار دلار معامله می شود و نوسان های جزیی آن ادامه دارد.
تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده در یک ماه اخیر شدت یافته است. مرجع راهبرد امور مالی انگلستان به سرمایه گذارانی که سود حاصل از نوسان گیری را دنبال می کنند، درباره از بین رفتن همه سرمایه آن ها هشدار داده است.
بعضی از تحلیل ها می گوید رفتار این روزهای بیت کوین مشابه رفتار این ارزرمزنگاری شده در سال ۲۰۱۷ است که با لمس سقف ۲۰ هزار دلار، حتی تا قیمت کمتر از پنج هزار دلار هم سقوط کرد.
در یک هفته اخیر بیت کوین نتوانست عقب نشینی هایش از کانال ۴۰ هزار دلار را جبران کند. با این حال قیمت اتریوم، در روز گذشته به بیش از یک هزار و ۴۰۰ دلار رسیده است که در تاریخ این رمزارز بی سابقه است.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن