کمپین نفس

پایگاه خبری اتاق ایران : پویش فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای عبور از بحران کرونا

پویش فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای عبور از بحران کرونا با عنوان «پویش نفس» آغاز به کار کرد.

این پویش که با حمایت و همراهی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور و تشکل‌های بخش خصوصی آغاز به کار کرده، تلاش دارد برای هماهنگی فعالیت‌های بخش خصوصی در مقابله با همه‌گیری ویروس  کووید-۱۹ اقدام کند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی پویش نفس، کارگروه‌های هفت‌گانه این پویش به صورت مجازی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و طی روزهای آینده گزارش تصمیم‌های آن‌ها منتشر خواهد شد.

پویش نفس از همه فعالان اقتصادی کشور اعم از بنگاه های کوچک و بزرگ بخش خصوصی و تشکل ها دعوت کرده به این پویش بپیوندند.

متن کامل بیانیه فعالان بخش خصوصی در مورد آغاز به کار پویش نفس به شرح زیر است:

 

هم قدم و هم نفس، برای ایران، برای زندگی

روزهای سختی است، برای همه ما ایرانیان؛ برای تک تک مردم ایران، برای فعالان اقتصادی، برای کسب و کارهای خرد و برای کل اقتصاد کشور. روزهایی که نفس هموطنان مان در جای جای کشور به شماره افتاده است. روزهایی که بنگاه های اقتصادی مان در بهت و سردرگمی غیرمنتظره ای به سر می برند و نه تنها نگران بقای شان هستند بلکه نمی دانند که چگونه از با ارزشترین دارایی های خود یعنی نیروی انسانی خود مراقبت کنند. ترس و نگرانی در گوشه و کنار شهرهای ما خانه گزیده است و کشور با بسته شدن مرزهایش در قرنطینه قرار گرفته است.

ما فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور با آگاهی از مسئولیت های اجتماعی و میهنی مان و باور به آنکه افزایش عمق و طول زمان این همه گیری آسیب های جدی به اقتصاد کشور و به کسب و کار همه فعالان اقتصادی خواهد زد؛ تلاشی را آغاز کرده ایم تا نقش خودمان را در مقابله با بحران ویروس کووید-۱۹ بازی کنیم؛ تلاشی برای کاستن از دردها و رنج ها.

نفس، پویش فعالان اقتصادی دغدغه مند بخش خصوصی برای عبور از بحران است که با حمایت و همراهی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور و صدها تشکل بخش خصوصی آغاز به کار کرده است. این پویش اهداف زیر را به صورت هدفمند و منسجم دنبال می کند.

  • هم اندیشی در انواع فعالیت هایی که بخش خصوصی می تواند در مقابله با همه گیری ویروس کووید-۱۹ انجام دهد
  • تدوین و انتشار دستورالعمل های لازم برای بنگاه های اقتصادی در مبارزه با بیماری
  • ساماندهی تشکل های بخش خصوصی در مقابله با بیماری و بسیج اعضای خود در این زمینه
  • گردآوری کمک های مالی برای تأمین کمبودهای لوازم و تجهیزات کلیدی در مقابله با بیماری و تهیه اقلام مربوطه
  • احصاء مشکلات بخش خصوصی، ناشی از این شرایط جدید در کشور و تلاش برای حل آنها با کمک اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور
  • تلاش و همکاری برای باز نگه داشته شدن مرزها بر تجارت خارجی کشور و کمک به استقرار تمهیدات بهداشتی و پروتکل های قرنطینه در مبادی صادراتی
  • طراحی و اجرای ابتکارات عملیاتی و نوآوری های راهبردی در مواجهه با بحران

کارگروه های هفت گانه این پویش فعالیت خود را در دو روز گذشته آغاز کرده و ضمن برگزاری همه جلسات کاری خود در فضای مجازی و بدون حتی یک دقیقه جلسه حضوری برای اهداف فوق برنامه ریزی نموده است که گزارش تصمیم گیری ها و دستاوردهای پویش متناسبا به اطلاع خواهد رسید.

با امید به اینکه با بهره گیری از توان کارآفرینان و مدیران کارآمد بخش خصوصی بتوانیم نقش موثری در این بحران جدی ایفا کنیم از همه شما فعالان اقتصادی کشور اعم از بنگاه های کوچک و بزرگ بخش خصوصی یا تشکل ها دعوت می کنیم به این پویش بپیوندید و همراه ما شوید تا هوای تازه را به سینه هایی که نفس در آنها حبس شده است بازگردانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن