اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

پایان فصل شیرین خرید ارز دیجیتال

یکشنبه گذشته، بیت کوین با عبور از  مرز ۵۰ هزار دلار، به بالاترین قیمت در سه ماه اخیر رسید و سرمایه گذاران را به بهبود بازار امیدوار کرد. در نخستین ساعات روز یکشنبه، بیت کوین با قیمت ۵۰.۰۹۵ دلار معامله شد. قیمت بیت کوین اکنون ۵۰.۱۸۵ دلار است.
بیت کوین در آوریل سال جاری میلادی به ۶۴ هزار دلار هم رسید اما افت سنگینی را در ماه های ژوئن و ژوئیه ثبت کرد و قیمت در روزهایی به کمتر از ۳۰ هزار دلار رسید.
یکی از مهم ترین دلایل افت قیمت بیت کوین در این ماه ها، تشدید نظارت ها در چین و تغییر مقررات مربوط به استخراج بیت کوین بود. چین در این ماه ها بسیاری از مزارع استخراج رمزارز را تعطیل کرد.
از نیمه ماه ژوئیه بازار ثبات نسبی را تجربه کرده است.
در روزهای گذشته دو خبر اهرم مثبتی برای رشد بازار رمزارزها بود. کوین بیس اعلام کرده ۵۰۰ میلیون دلار ارزمجازی برای تعادل ترازنامه می خرد و ۱۰ درصد از سود آن به مجموعه دارایی های رمزنگاری شده تخصیص می دهد. هم چنین روز دوشنبه، پی پل اعلام کرد خدمات خود را برای خرید، نگه داری و فروش ارزهای دیجیتال در انگلستان توسعه می دهد.
رشد بیت کوین، قیمت دیگر ارزهای مجازی را هم بالا برد. اتر  با ۱.۸ درصد رشد، با قیمت ۳.۳۰۲.۵۹ هزار دلار در صبح دوشنبه معامله شده است. اتریوم، بلاکچین اتر، در ماه جاری یک بروزرسانی کلیدی را اجرا کرده که به افزایش بیشتر قیمت آن کمک می کند.
ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به ۲.۱۴ تریلیون دلار رسیده است.
پیش بینی می شود قیمت بیت کوین در سال جاری به بیش از ۶۰ هزار دلار برسد. افزایش قیمت این ارز دیجیتال تا مرز ۵۰ هزار دلار و عبور از آن، پایانی بر خریدهای عمده سرمایه گذارانی است که اکنون با مابه التفاوت بیش از ۲۰ هزار دلار، بیت کوین های خود را معامله می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن