اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

پایانی بر چالش بازیافت تیغه های توربین های بادی

توربین های بادی به دردسر زیست محیطی اروپا تبدیل شده است. این توربین ها از مواد خام و قطعاتی ساخته شده که واسپاری آن به طبیعت به معنای صدمه زدن به طبیعت است. غیر از این، توربین های بادی، در زمان فعالیت خود آلودگی صوتی زیادی ایجاد می کنند. یک استارت آپ دانمارکی اما اعلام کرده که می تواند این اجسام غول پیکرِ پرسروصدا را برای جلوگیری از نفوذ صدا به کار ببرد.
یاکوب نیلسن، مدیر اجرایی و موسس میل جوسکارم می گوید: برای اکثر مردم، آلودگی صوتی یکی از اصلی‌ترین مشکلات توربین‌های بادی است بنابراین فکر کردم این توربین ها را چطور می توان به عاملی برای مانع سروصدا شدن تبدیل کرد. استارت آپ او راهی برای تبدیل کردن تیغه های توربین ها به قطعات ریز و استفاده از آن در ساخت دیواره های مقاوم به عنوان محافظ صوتی پیدا کرده است. این استارت آپ در کپنهاگ واقع شده و این پره ها را به قطعات یک تا ۲ سانتی متری تبدیل کرده و با پر کردن این مواد در ظروف بازیافتی از آن برای عایق کاری صوتی استفاده می کند.
توربین های بادی یک چالش جدی در اروپا و ایالات متحده آمریکا برای طبیعت دوستان است. تنها در اروپا دست کم در هر سال  ۳۸۰۰ تیغه توربین انبار می شود. تیغه هایی که با جنس عالی برای مقاومت در انواع آب و هوا ساخته شده است. عمر مفید این توربین ها ۲۰ سال است و بازیافت تیغه های آن دردسری است که استارت آپ ها دنبال حل آن بودند. روش خرد کردن پره ها برای استفاده از کفپوش البته برای اولین بار در آمریکا انجام شده است. در هلند هم یک شرکت پره ها را خرد می کند و از آن در ساخت وسایل زمین بازی کودکان استفاده می کند. میلجوسکارم در دانمارک پیش بینی کرده که در سال ۵۰ تا ۱۰۰ تن از این تیغه ها را خرد کند. این یعنی ۳ تا ۶ پره که ۵۰ متر طول و ۱۵ تن وزن دارند، در سال ۲۰۲۰ در این استارت آپ بازیافت می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن