اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

وضعیت قرمز در بازار بیت کوین و اتریوم؟

قیمت بیت کوین با ۵ درصد سقوط به ۴۲ هزار و ۴۹۶ دلاررسید. اتریوم، دومین رمزارز بزرگ بازار هم با افت ۷ درصدی قیمت رو به رو شد و ارزش آن به ۲ هزار و ۹۲۱ دلار برسید. بازار  رمزارزها وقتی قرمز شد که بانک مردم چین اعلام کرد همه فعالیت های مربوط به رمزارزها را غیرقانونی می داند.
به گزارش سی ان بی سی، بانک مردم چین اعلام کرد کلیه خدمات مربوط به رمزارزها را غیرقانونی می داند و هر نوع خدمت بانکی مربوط به بازار رمزارزها را ممنوع کرده است.
در سال جاری میلادی، حکومت چین به شدت باارزهای دیجیتال برخوررد کرد. دولت چین، در ماه های گذشته بیشتر مزارع رمزارز در این کشور را مسدود کرد.  برخوردهای چین با مزارع رمزارز باعث شد قدرت پردازش در شبکه بیت کوین  کاهش پیدا کند.
بانک مردم چین، همکاری با بانک ها و موسسات غیربانکی از جمله  آنت وابسته به گروه تجاری علی بابا را هم به دلیل  ارائه خدمات مربوط به رمزارزها متوقف کرده است.  در ماه ژوئیه، مقامات در چین یک شرکت نرم افزاری در پکن را به دلیل مشارکت در معاملات رمزنگاری شده تعطیل کردند.
اخبار منفی در بازار بیت کوین اثر کاهشی بر قیمت ها دارد و سرمایه گذاران را مجبور می کند محافظه کارانه تر رفتار کنند.
ارزهای دیجیتال در یک سال گذشته به دلیل رشد قیمت بیت کوین تا مرز ۶۰ هزار دلار، بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران خرد و کلان در جهان قرار گرفته است. سرمایه گذاری ها با وجود هشدارهای نهادهای مالی مثل صندوق بین المللی پول درباره بی ثباتی بازار رمزارزها، ارزش این بازار را به بیش از یک تریلیون دلار رساند.
تحلیل گران می گویند برخوردهای سلبی چین با مسئله رمزارزها تازه نیست و مواضع آینده آمریکا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این کشور تعیین کننده تر است. هم چنین تحلیلگران باور دارند تا زمانی که قیمت بیت کوین به کمتر از ۳۸ هزار دلار نرسیده، بازار هنوز در وضعیت صعودی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن