اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

همه به دنبال سیستم عاملی غیر از اندروید

هوآوی اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار روی برنامه توسعه دهندگان سرمایه گذاری می کند. براساس استراتژی محاسباتی هوآوی که ساخت یک اکوسیستم باز و محکم را مورد هدف قرار گرفته است، این سرمایه گذاری در پنج سال انجام خواهد شد.
برنامه توسعه دهندگان هوآوی برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. غول فناوری چین اعلام کرد از سال ۲۰۱۵ به بعد، بیش از ۱.۳ میلیون توسعه دهنده و ۱۴ هزار عرضه کننده مستقل نرم افزار در این برنامه حمایت می شوند. هوآوی تمایل دارد این برنامه را برای حمایت از پنج میلیون توسعه دهنده دیگر تقویت کند.
در روزهای آینده جزییات بیشتری از این سرمایه گذاری اعلام می شود اما هوآوی گفته قرار نیست در این پنج سال تنها بر توسعه نرم افزار یا سخت افزار به طور جداگانه تمرکز کند.
شرکت هوآوی یک استراتژی برای توسعه هوش مصنوعی در این شرکت تدوین کرده است و تحقیقات خود پیرامون استفاده از فناوری هوش مصنوعی را ادامه می دهد. شرکت هم چنین قصد دارد یافته های خود را در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار همکاران و مشتریان قرار دهد.
این سرمایه گذاری شاید از نظر بعضی در هوآوی عجیب به نظر برسد چراکه وضعیت هوآوی اکنون مقابله با مرگ و زندگی است. هوآوی سال سختی را پشت سر گذاشته است و ایالات متحده آمریکا در می سال جاری نام این شرکت را در فهرست سیاه خود قرار داد. این یعنی بسیاری از شرکت های آمریکایی اجازه نداشته و ندارند تولیدات خود را بدون مجوز ایالات متحده آمریکا به شرکت هوآوی بفروشند.
واشنگتن بارها هوآوی را به جاسوسی از طریق تجهیزات مخابراتی اش برای دولت چین متهم کرده است، اتهامی که هوآوی آن را بارها رد کرده است.
رن ژنگفی بنیانگذار و مدیرعامل هوآوی در ماه اوت سال جاری به کارمندان خود گفته شرکت با بحران مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می کند و استراتژی تعیین کرده تا بتواند از این شرایط عبور کند. ساده سازی ساختار گزارش گری برای اثربخشی بیشتر و تعدیل نیروی مازاد از برنامه های این استراتژی است.
در ماه اوت سال ۲۰۱۹ هوآوی از سیستم عامل اختصاصی خود به نام هونگ منگ رونمایی کرد که در انگلیسی بیشتر با عنوان هارمونی او اس شناخته می شود. هوآوی اعلام کرده هر زمان که گوگل امکان دسترسی دستگاه های هوآوی مثل حسگرها و تلفن های هوشمند به سیستم عامل اندروید را قطع کند، امکان جایگزینی سیستم عامل هارمونی برای کاربران وجود دارد.
هوآوی تنها شرکتی نیست که تلاش می کند سیستم عامل انحصاری خود را ایجاد کند. شرکت هایی مثل سامسونگ و مایکروسافت هم در تلاش هستند تا برنامه اختصاصی خودشان را در رقابت با سیستم عامل های اندروید و آی او اس اپل بسازند. این شرکت  ها هنوز در این رقابت به جایی نرسیدند چراکه نتوانستند به اندازه کافی توسعه دهنده برای ایجاد اپلیکیشن های پلت فرم اختصاصی شان پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن