اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

هفته جهانی کارآفرینی مبارک

از دومین دوشنبه ماه نوامبر، هفته جهانی کارآفرینی برای بزرگداشت کارآفرینان در سراسر جهان برگزار می شود. این رویداد را می توان بزرگترین رویداد برای ترویج کارآفرینی دانست که در ایران از ۱۷ تا ۲۳ آبان همزمان با بیش از ۱۹۰ کشور دیگر در جهان برگزار می شود.
 تشویق نسل جوان به راه اندازی کسب وکار شخصی از مهم ترین اهدافی است که برگزارکنندگان هفته جهانی کارآفرینی در همه کشورهای جهان دنبال می کنند.
برای نخستین بار هفته کارآفرینی در سال ۲۰۰۷ در ایالات متحده آمریکا و در سال ۲۰۰۸ در انگلستان برگزار شد.از آن زمان، بیش از ۱۰ میلیون نفر در ۱۷۰ کشور رویدادهای مربوط به هفته کارآفرینی شرکت می کنند. ۱۶۵ کشور هفته کارآفرینی را مثل یک رویداد ملی برگزار می کنند و به طور تقریبی نزدیک به ۳۵ هزار برنامه و رقابت در جریان هفته کارآفرینی برگزار می شود.
هفته جهانی کارآفرینی برای بیش از نیم دهه در ایران هم  برگزار می شود. از روزهای گذشته استان های مختلف کشور برنامه های خود را برای بزرگداشت کارآفرینی و تشویق جوانان به راه اندازی کسب وکار اعلام کرده اند. هم چنین در تهران، در پارک فناوری پردیس، به مناسبت هفته  جهانی کارآفرینی رویدادهایی با حضور استارتاپ ها، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و مسئولان دولتی برگاز می شود. «کارگاه آموزشی نوآوری در کسب و کارهای خانگی» در همکاری با موسسه پویش هم افزایی ژنو در ۲۷ آبان ماه برگزار می شود. هم چنین از ۳ تا ۵ آذرماه، پارک فناوری پردیس میزان تعداد زیادی از برنامه نویسان، صاحبان ایده، گرافیست‌ها، سرمایه گذاران، عاشقان استارتاپ، مدیران، بازاریاب‌ها برای بحث و بررسی درباره تازه ترین ایده هاست.
تقویت اکوسیستم جهانی کارآفرینی از مهم ترین اهداف برگزاری هفته جهانی کارآفرینی در کشورهای مختلف جهان است. با همه گیری کرونا و توجه بیشتر بشر به قابلیت های فناوری،  تقویت اکوسیستم جهانی کارآفرینی و استارتاپ ها اهمیت بیشتری یافته است. در ایران، با توجه به شرایط تحریم ها و محدودیت های ناشی از تبادلات مالی به دلیل عدم پذیرش اف ای تی اف، شرایط برای توسعه صادرات استارتاپ ها و شرکت های نوپای ایرانی محدود است. با این حال، این امید وجود دارد که با کاهش تنش های ناشی از تحریم ها، استارتاپ های ایرانی فرصت های بیشتری برای عرضه در بازارهای جهانی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن