اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

هدیه ای برای گوش های شما

 نوار
نوار از آغاز دهه ۹۰ در زمینه تولید تولید و توزیع دیجیتالی کتاب های صوتی فعالیت می کند. این استارت اپ در توضیح کار خود نوشته :« نوار راه حلی است برای زندگی شلوغ امروزی که کتاب ها، دانستنی های مفید زندگی و کسب و کار و هر چیز خوب دیگه ای را برای شما شنیدنی و جذاب می کند. اینگونه شما می توانید همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب های صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید. مثلا موقع پیاده روی روزانه، توی مترو، تاکسی و اتوبوس، زمان مسافرت ها، موقع رسیدگی به کارهای خانه، قبل از خواب و یا هر وقت دیگه ای می توانید از شنیدن کتاب لذت ببرید. نوار با همکاری ناشرین و گوینده های حرفه ای و با حفظ حقوق مولفین و مترجمین برای شما بهترین محتواهای صوتی را آماده می کند و امیدوار است که به عنوان یک دوست خوب در لحظه های زندگی شما حضور داشته باشد».
شنوتو
شنوتو کار خود را از سال ۹۳ آغاز کرده است. شنوتو در واقع بستری نرم افزاری برای انتشار پادکست و کتاب های صوتی در محیط وب و موبایل است. در واقع این نرم افزار امکان دسترسی به مجموعه ای گسترده از کتاب های صوتی را برای مخاطبان فراهم می کند. شنوتو می گوید تا امروز بیش از ۱۷۰۰ نفر پادکست های خود را در شنوتو منتشر کرده اند و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دقیقه فایل صوتی در این استارت آپ بارگذاری شده است.
سبکتو
سبکتو یک پتلفرم تولید میکروکتاب است. در این نرم افزار می توایند کتاب ها را به طور نوشتاری و صوتی دریافت کنید. سبکتو از سال ۹۵ راه اندازی شده است. در این سایت می توانید میکروکتاب های صوتی و نوشتاری و نانوکتاب و میکرومقاله دریافت کنید.
ناملیک
ناملیک اخبار و مقالات را جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کند. تیم گوینده‌های ناملیک این مطالب را می‌خوانند و با کسب اجازه از صاحبان محتوا، آنها را در قالب پادکست منتشر می‌کنند. انتشار این پادکست ها از طریق وب سایت و اپلیکیشن‌ های موبایل انجام می شود. ناملیک در توضیح فعالیت خود نوشته :« وقتی در سال ۹۴ ناملیک را راه انداختیم، تعداد پادکست‌های فارسی به عدد انگشت‌های دو دست نمی‌رسید. خودمان پادکست می‌ساختیم، پادکست گوش می‌دادیم (آن روزها پادکست سریال تازه معروف شده بود) و به دیگران معرفی می‌کردیم؛ ناملیک هم انگیزه‌ای بود تا این علاقه‌مان را به آدم‌های بیشتری منتقل کنیم و جایی برای جمع کردن آدم‌های شبیه خودمان بسازیم. سایت و اپلیکیشن ناملیک را ساختیم، دوستان پادکست‌ساز پیدا کردیم و در تولید چند تا پادکست‌ که بعضی‌شان هنوز منتشر می‌شوند و کلی شنونده دارند همکاری کردیم. حالا نزدیک ۵ سال از آن روزها می‌گذرد. تعداد پادکست‌های فارسی را با ۲۰ دست هم نمی‌شود شمرد و هر روز آدم‌های بیشتری شبیه ما، گوش‌شان را برای شنیدن پادکست‌های خوب تیز می‌کنند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن