اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

نیمه روشن دورکاری در استارت اپ ها

از بهار سال ۲۰۲۰، نحوه عملکرد و رفتار کسب وکارها با همه گیری کرونا برای همیشه تغییر کرده است. بعضی از این تغییرها خوب و بعضی دیگر چندان بد نبود. اما یک نکته روشن در باره همه گیری کرونا، شتاب گرفتن خدمات ارتباطات و انتقال دیجیتال است. استفاده از هر نوع ابزار دیجیتال برای تسهیل کارها و کمتر نزدیک شدن به جمعیت.  افزایش اعتماد مردم به خدمات دیجیتال معانی بسیاری برای استارت اپها دارد. جو پروکوپیو، کارآفرین و نویسنده در سایت builtin در این باره نوشته است. اینجا خلاصه ای از نوشته او را می خوانید.
سرمایه گذاری آسان تر
نیمه پُر دورکاری این است؛ کسب وکار دیگر محدود به مکان نیست. در ۱۰ سال گذشته هیچ فرصتی به اندازه امروز برای مکان زدایی از کسب وکار فراهم نشده بود. با توجه به تحولات در فناوری کلود، پهنای باند اینترنت سیار و پیشرفت ها در نرم افزارهای موبایل، پیش از این هم امکان مکان زدایی از کسب وکار فراهم شده بود اما تنها مانع باقی مانده، اعتماد مردم بود.
یک امتیاز بزرگ این اعتماد، تغییر رفتار سرمایه گذاران است. پیش از همه گیری کرونا و اعتماد کمتر مردم به فضای دیجیتال، سرمایه گذاران علاقه ای به انجام پروازهای مکرر برای دیدن محیط کارِ استارت آپی که درخواست سرمایه داشت را از خود نشان نمی دادند. سرمایه گذاران به ویژه در ایالات متحده آمریکا فکر می کردند روی استارت آپ هایی سرمایه گذاری کنند که دورتر از ۲۰ مایلی آن ها نباشد. مسئله اصلی ملاقات های نفر به نفر برای درک موقعیت واقعی استارت اپ و روند پیشرفت کار بود. سرمایه گذاران نمی خواستند هر سه ماه یک بار برای سروکله زدن با استارت آپ ها سفر کنند. آن ها فکر می کردند چرا باید چند روز برای سرمایه گذاری در استارت آپ ها در مناطق دور وقت صرف کنند. اما امروز  با اعتماد به فضای دیجیتال امکان سرمایه گذاری در نقاط دورتر بالا رفته است. اگر استارت آپ سرمایه پذیری ندارید، رفع این مانع برای شما مهم نیست اما اگر سرمایه می خواهید، فضای دیجیتال به شما کمک می کند.
استعدادها کمتر مهاجرت می کنند
هرچند نزدیک بودن به گروه کاری مزایایی دارد اما در شرایطی که اعتماد به فضای دیجیتال افزایش یافته، امکان استفاده از توان واستعداد افراد در دورترین نقاط جهان ممکن شده است. در این شرایط دیگر اهمیتی ندارد که استعدادها از نیویورک به سانفرانسیکو می روند یا از یک کشور به کشور دیگر. با اعتماد به فضای دیجیتال استعدادها مثل سرمایه گذاران در یک نقطه از کشور متمرکز نمی ماند.
برون سپاری عادی می شود
در چندماه گذشته در فضای کسب وکار جهانی یک تحول بزرگ رخ داده و آن هم افزایش برون سپاری به شرکت های دیگر است. اکنون شرکت های فناوری محور فرصت های بهتری برای ارائه خدمات خود دارند. پیش از این، شرکت های بزرگ برای برون سپاری کارها کابوس می دیدند اما امروز، این رویه ای عادی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن