اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

نمی توانید نابودش کنید، فقط سرعت پیشرفت آن را کند می کنید

ارزهای دیجیتال با وجود افزایش ارزش بازار آن، همچنان مورد پذیرش کمتر دولتی است. دولت های مبتنی بر نظام های مالی تمرکزگرا، با بلاکچین و سیستم های غیرمتمرکز مالی سر سازگاری ندارند و به توکن ها و ارزهای دیجیتال هم روی خوش نشان نداده اند. در این بین بعضی از دولت ها تلاش می کنند بر این اسب سرکش افسار بزنند و برای بازار ارزهای دیجیتال قانون بگذارند.
یکی از این دولت ها، دولت ایالات متحده آمریکاست اما ایلان ماسک، موسس تسلا  که اظهارنظرهایش در شبکه اجتماعی توییتر درباره ارزهای دیجیتال خبرساز شده، از این دولت خواسته از قانونمند کردن بازار ارزهای دیجیتال خودداری کند. 
ایلان ماسک در  کنفرانسی در بورلی هیلز در کالیفرنیا درباره تلاش های دولت آمریکا در این باره گفت: «به نظر من نابود کردن ارزهای دیجیتال ممکن نیست. دولت ها فقط می توانند سرعت پیشرفت آن را کند کنند». به همین دلیل مدیر تسلا باور دارد دولت ایالات متحده باید از قانونمندکردن این بازار دست بکشد.
ایلان ماسک در پاسخ به پرسش خبرنگار نیویورک تایمز در این باره که آیا دولت این کشور می تواند درباره نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال کاری انجام دهد گفت:«من می گویم، هیچ کاری نکنید».
تسلا در آغاز سال جاری میلادی اعلام کرد به ۱.۵ میلیارد دلار سود از محل خرید و نگهداری بیت کوین رسیده است. این رقم با رشد قیمت بیت کوین در فصل دوم سال جاری میلادی به ۲.۵ میلیارد دلار رسید. از آن زمان بازار بیت کوین در روند نزول قیمت قرار گرفته است.
ایلان ماسک بارها در توییتر حمایت خود از ارزهای دیجیتال و توکن های مختلف را اعلام کرده است. او از حامیان رمزارزهاست و باور دارد این فناوری می تواند احتمال خطا در نظام های پولی گذشته را کاهش دهد اما دوای همه مشکلات نظام های مالی در این فناوری نیست. ایلان ماسک در این باره گفت: «من نمی گویم که من متخصص حوزه رمزارزها هستم. من فکر می کنم در این فناوری ارزش هایی نهفته است اما نمی گویم این ظهور دوباره مسیح است».
ایلان ماسک هم چنین درباره سرکوب ارزهای دیجیتال در چین و تصمیم های تازه دولت این کشور گفت: «فکر می کنم این ماجرا به برق مربوط است. تقاضای برق به شدت افزایش پیدا کرده و چین درگیر کمبود برق است. استخراج رمزارزها ممکن است در این زمینه نقش مهمی ایفا کند. نکته دیگر اینکه بازار رمزارزها چالشی برای دولت چین است چراکه هدف رمزارزها کاهش قدرت متمرکز دولت هاست. این چیزی است که آن ها دوست ندارند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن