کمپین نفس

نمود موفق کار جمعی بخش خصوصی در «کمیپن نفس»

نمود موفق کار جمعی بخش خصوصی در «کمیپن نفس»/ رایزنی بخشی خصوصی برای گشایش مرزها

مدیر کارگروه اطلاع رسانی کمپین نفس از نمود موفق کار جمعی بخش خصوصی در این کمیپن خبر داد و گفت: بنگاه های اقتصادی می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب های اعلام شده این کمپین برای تهیه تجهیزات و مواد مورد نیاز واریز کنند.

فرزین فردیس در گفتگو با اکسپورتنا با اشاره به اینکه در کمپین نفس، اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی تهران با حمایت همه جانبه خود حضور یافته اند، اظهار کرد: این کمپین با حضور تشکل ها و اتاق های بازرگانی مشترک، رنگ و بوی کار جمعی و تیمی بسیار قوی به خود گرفته است.

به گفته وی، برای تقویت کار تیمی در میان بخش خصوصی تلاش می شود تا فعالان اقتصادی به صورت فردی و بنگاهی تشویق به واریز کمک های نقدی خود به حساب های معرفی شده اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران شوند تا زمینه برخی اقدامات از جمله تامین تجهیزات و برخی مواد اولیه مورد نیاز از این منابع مالی فراهم شود و عملا دایره و حوزه فعالیت کمپین وسعت پیدا کند.

مدیر کارگروه اطلاع رسانی کمپین نفس با اشاره به شماره حساب های معرفی شده برای واریز کمک های نقدی افزود: هر یک از بنگاه های اقتصادی قصد مشارکت دارند  می توانند با ورود به شبکه های اجتماعی این کمپین که در آن به معرفی دستاوردها و خبرهای مربوطه می پردازیم ورود پیدا کرده و از نحوه های مشارکت مطلع شوند.

وی تاکید کرد: کمپین نفس در سه رسانه اینستاگرام، تلگرام و توییتر تحت عنوان «نفس کمپین» و یا «کمپین نفس» حضور دارد.

فردیس افزود: شماره ۱۸۶۶ تلفن تماس اتاق بازرگانی تهران است که از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر پاسخگوی سوالات و دریافت کننده پیشنهادات مخاطبین خواهد بود.

وی درباره اهم فعالیت های کمپین نفس نیز گفت: در وهله اول تلاش کردیم تا نیازهای ضروری وزارت بهداشت و بیمارستان های معین را شناسایی کرده و با تشکل های مربوطه ای که جهت تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز هماهنگی‌های لازم را صورت دهیم.

مدیر کارگروه اطلاع رسانی کمپین نفس تاکید کرد: اکنون یکی از ضعف ها در این برهه زمانی کمبود ظروف مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده است، چراکه تقاضا در این زمینه به شدت افزایش یافته است. از این رو تشکل های مرتبط با صنعت پلیمر و پلاستیک به سرعت نسبت به بازنگری فرایند تولید خود اقدام کرده و از شرکت های تحت پوشش خود درخواست کرده اند که هرچه سریع‌تر نسبت به برطرف کردن نیاز این حوزه اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است که بر اساس آن در روزهای آینده ما شاهد روند افزایشی تولید ظروف مورد نیاز مواد شوینده در سایزهای مختلف برای رفع نیازهای بیمارستانی و مراکز دولتی و خدماتی خواهیم بود.

فردیس فعالیت بعدی را در زمینه گشایش مرزها خواند و گفت: پیشنهادهایی را به دولت برای چگونگی ایجاد قرنطینه های کالایی در مرزها  داده اینم تا همراه توافق‌ها با کشورهای همسایه، مرزهای صادراتی و وارداتی را در کوتاه ترین زمان ممکن باز کنیم.

وی با اشاره به حیاتی و کلیدی بودن مرزها برای کشور، اظهار کرد: عملا بدون امکان تبادل تجاری با کشورهای همسایه و سایر کشورها، ایران محدود به کمک های سازمان بهداشت جهانی یا برخی کشورهای نزدیکتر می شویم که ممکن است پاسخگوی تمام نیازهایکشور نباشد.

مدیر کارگروه اطلاع رسانی کمپین نفس افزود: به دلیل کمبود الکل در کشور نیازمند رفع این مشکل در روزهای آینده هستیم؛ چراکه الکل ماده اولیه بسیاری از فعالیت های تولیدی دیگر مورد نیاز کشور است.

وی ادامه داد: همچنین میزان تقاضا برای ماسک افزایش یافته و به همین دلیل باید مرزهای کشور گشایش یابد تا از طریق واردات برخی از این نیازها را پوشش دهیم.

فردیس از احتمال افزایش نیاز به دستگاه ها و تجهیزات خاص پزشکی در روزهای آینده خبر داد و گفت: به همین دلیل نیاز به واردات بسیار جدی است. از طرف دیگر صادرات نیز عملاً به عنوان رگ حیاتی و شریان اصلی کشور نباید قطع شود تا خسارت های ناشی از به تعویق افتادن آن و بازارهای صادراتی که با زحمت زیاد در طی سال‌ها بدست آورده ایم، گریبان کشور را بگیرد.

 

گفتگو: نیلوفر جمالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن