اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

نمایشگاه مجازی ۵ تا ۲۰اسفند جهت معرفی محصولات داخلی برگزار می شود

مهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طلایی امروز در نشست خبری در مورد برگزاری نمایشگاه مجازی اظهار داشت: کشورهایی که از لحاظ اقتصادی پیشرفت کرده اند، عمدتاً برای توسعه اقتصادی خود از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات بهره برده اند. موتور محرک اقتصاد از فناوری اطلاعات می‌گذرد و امروز کشوری پیشرفته تلقی می‌شود که زیرساخت‌های خود را در این بخش توسعه داده باشد.
رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران افزود: همه‌گیری کرونا نشان داد که یک کشور چقدر به تاب‌آوری و دولت، بانکداری و تجارت الکترونیک نیاز دارد؛ به عنوان نمونه کشورهایی که زیرساخت‌های الکترونیک داشتند دورکاری را راحت تر اجرا کردند اما در کشور ما به دلیل فقدان وجود زیرساخت‌ها، این کار به سختی انجام شد.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات باعث گسترش بازار و افزایش بهره‌وری می‌شود، گفت: اقتصاد امروز دنیا با توجه به زیانی که از کرونا دیده، دچار تغییر شده و شرکتها بیش از پیش به سمت استفاده از خدمات دیجیتال روی آورده اند، از این رو کشور ما نیز چاره‌ای جز استفاده از این ابزار برای معرفی خود در بازارهای داخلی و خارجی ندارد. از سویی دیگر با توجه به اینکه کشور ما با تحریم مواجه است برای حضور در بسیاری از بخش‌ها دچار مشکل است، اما با برگزاری رویدادهای آنلاین این مشکل رفع خواهد شد.
طلایی ادامه داد: در همین راستا تصمیم گرفتیم پلت فرمی را تحت عنوان نمایشگاه مجازی برای کمک به تجار و بازرگانان جهت معرفی به بازارهای مختلف، ایجاد کنیم که این پلت فرم با مطالعه بر ۳ کشور ترکیه، امارات و روسیه آماده شده است. این نمایشگاه که با حضور فعالان اقتصادی در تمام بخش‌ها از جمله صنعت، معدن، دانش بنیان، کشاورزی، بازرگانی، خدمات و … برگزاری می‌شود می‌تواند دریچه‌ای برای معرفی تمام ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی و محصولات و خدمات کشور به بازارهای داخلی و خارجی باشد. معرفی تمام این ظرفیت‌ها با حضور فیزیکی سخت است اما با استفاده از فضای مجازی این اتفاق با سهولت انجام می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه با حمایت اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران، تشکل‌ها، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت ارشاد بین ۵ تا ۲۰ اسفند ماه برگزار خواهد شد. از یک هفته پیش متقاضیان جهت ثبت نام اقدام کرده اند که همچنان فرایند ثبت نام ادامه دارد که پیش بینی می‌شود ۵ هزار شرکت در نمایشگاه مشارکت داشته باشند. البته با توجه به اینکه احتمال سواستفاده از فضای مجازی همواره وجود داشته، ما برای ثبت نام شرکت را احراز هویت می‌کنیم به این معنا که باید اعتبار و اطلاعات دقیق شرکت برای ما محرز شود. بازدیدکنندگان داخلی و خارجی به مدت ۱۵ روز به صورت ۲۴ ساعته مهلت بازدید از نمایشگاه را دارند که پیش بینی می‌شود حدود ۱۰۰ هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه داشته باشیم.
عضو هیأت مدیره کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه امیدواریم این رویداد باعث شود شرکت‌ها و فعالان اقتصادی با یک هزینه بسیار پایین نسبت به نمایشگاه فیزیکی و بدون محدودیت زمانی و مکانی محصولات خود را ارائه کنند، گفت: در مرحله اول این رویداد برای غرفه داران و مشارکت کنندگان ایرانی است و برای دوره‌های بعد از کشورهای دیگر هم دعوت خواهد شد تا غرفه داران به صورت بین المللی حضور یابند.
طلایی گفت: تجار ما در حوزه فناوری اطلاعات همچون بازاریابی اینترنتی، معرفی محصولات، تبلیغات و … تازه وارد هستند از این رو نیاز است که یک فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود تا از این طریق تجار ما بتوانند ضمن افزایش تاب آوری، به حفظ و توسعه بازار و توزیع و معرفی بهتر محصولات خود بپردازند.
وی افزود: سایت نمایشگاه به نشانی iranvirtualexpo.com تا ۲ ماه قابل دسترسی خواهد بود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن