اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

مورد جالب استرالیا

استرالیا کشوری پیشرو در صنعت کشاورزی است و بیشتر تولیدات غذایی  این کشور صادر می شود. ۵۸ درصد از کاربری اراضی و ۵۹ درصد از بهره برداری آب ها در استرالیا در بخش کشاورزی استفاده می شود. ۱۴ درصد از صادرات کالاها و خدمات این کشور در سال ۲۰۱۷ و ۲.۷ درصد از ارزش افزوده و ۲.۵ درصد از اشتغال استرالیا در همین سال به بخش کشاورزی اختصاص داشت. ارزش تولیدات کشاورزی استرالیا در ۲۰ سال، ۳۴ درصد افزایش یافته است. یکی از دلایل اصلی این نتایج استفاده از شیوه ها و روش های نوین کشاورزی است. بخش کشاورزی استرالیا همواره به دنبال پیاده سازی نوآوری های تازه برای افزایش بهره وری و ارزش در این بخش است. استرالیا رتبه ششم را در شاخص امنیت غذایی در سال ۲۰۱۸ کسب کرده است. اما استارت آپ ها در کجای این پیشرفت قرار دارند؟ مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به برنامه های استرالیا برای حمایت از استارت آپ ها در بخش کشاورزی پرداخته است. 
استرالیا پلت فرمی را به نام جدول مزرع راه اندازی کرده که به محلی برای پیوند تولیدکنندگان موادغذایی و محصولات کشاورزی به اطلاعات کشاورزی، فرصت ها و یکدیگر است. این پتلفرم شامل بخش های کتابخانه کشاورزی، تقویم کشاورزی، رویدادها و دوره های آموزشی، فناوری های کشاورزی، تبادل کشاورزان و تامین مالی کشاورزی است.
برنامه وام رشد کشاورزی تاسمانیا، وام هایی با نرخ بهره پایین را به کسب وکارهای زراعی مبتنی بر فناوری اختصاص داده است. این وام ها از ۱۰ هزار تا ۳ میلیون دلار پرداخت می شود و ۸۰ درصد از دارایی های منقول برای تضمین وام کافی است. نکته جالب اینکه اقساط وام زمانی آغاز می شود که کسب وکارهای زراعی به اولین درآمد خود برسند. صنایع کشاورزی، باغبانی، دامداری، زنبورداری، پرورش ماهی و فعالیت های مرتبط با توریسم کشاورزی هدف برنامه وام رشد کشاورزی تاسمانیاست و محدود به شرکت هایی است که نیروی کار در آن ها ۳۵ نفر یا کمتر است و گردش مالیانه سالیانه این کسب وکارها هم به ۵ میلیون دلار می رسد.
برنامه حق امتیاز برای مناطق، یک صندوق سرمایه گذاری است. این صندوق برای کسب وکارهای کشاورزی غرب استرالیا سرمایه فراهم می کند. کمک هزینه تا ۳۰۰ هزار دلار برای تامین هزینه های سرمایه گذاری در کسب وکارهای کشاورزی و کمک هزینه تا ۱۰۰ هزار دلار برای هزینه کاهش ریسک بالقوه سرمایه گذاری از جمله تسهیلات این صندوق است.
در برنامه تامین مالی رویدادها و فعالیت های استارت آپی کوینزلند  تا ۲۵ هزار دلار یعنی حداکثر تا ۵۰ درصد از هزینه ها برای هر فعالیت استارت آپی از جمله همایش های مجازی، شبکه سازی، مربی گری، کارگاه ها و … تسهیلات تامین می شود. هدف این برنامه توانمندسازی جامعه استارت آپی کوئینزلند است.
برنامه اگری هک، یک رویداد باز دو روزه و آزاد برای ارتباط بین افرادی است که فعال یا علاقمند به حوزه کشاورزی در استرالیا هستند. چند  مرکزی علمی، دانشگاهی و اجرایی این برنامه را اجرا می کنند.
برنامه کسب و کار کشاورزان جوان، برنامه وام نوآوری مزرعه، کمک هزینه مختص حداقل محصول قابل قبول، برنامه مشوق مالیاتی تحقیق وتوسعه، برنامه شتاب دهی تجاری سازی، برنامه ارتقای نوآوری کسب وکار برنامه مکان های فرود یا استقرار و برنامه گیت در کانر دیگر برنامه ها به کمک اکوسیستم استارت آپی استرالیا آمده تا در حوزه کشاورزی خودی نشان دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن