اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

مدیریت هوشمند کرونا در سفرهای ریلی در انتظار سامانه امید

منبع: ایسنا

میر حسن موسوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اینکه آیا در حال حاضر برای اجرای طرح مدیریت و کنترل هوشمند کرونا به سامانه امید متصل شده‌اید یا خیر؟   اظهار کرد: بستر لازم از سوی شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری برای اتصال به سامانه امید انجام شده و به محض ایجاد دسترسی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: البته رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند و بر خط از بیستم فروردین ماه سال گذشته انجام شده است و تا ۳۰ آبان ماه امسال بلیت قطارهای مسافری با ظرفیت ۵۰ درصد فروخته شد و از ابتدای آذر ماه بر اساس مصوبه مصوبه ستاد ملی کرونا به ۸۰ درصد رسید.
معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پایش و غربالگری سلامت مسافرین و مامورین اعزامی با قطار در کلیه مبادی حرکت و توزیع اقلام بهداشتی و خود محافظتی در بین کلیه مامورین موظف قطارهای مسافری و ایستگاه ها از دیگر پروتکل‌هایی بوده که همواره از سوی راه آهن اجرایی شده و بر آن نظارت شده است.
موسوی اعلام کرد: همچنین اجرای فرآیند ضدعفونی کردن وسایل مسافرین در مبادی حرکت قطارهای مسافری، توزیع ماسک چند لایه و رایگان به مسافرین در کلیه قطارهای مسافری بین شهری، پلمب کردن درب کوپه‌های قطارهای مسافری پس از انجام ضد عفونی، فروش و استرداد بهای بلیت مسافرین در بدو شیوع کرونا بدون مراجعه به مراکز فروش از طریق سامانه‌های ۵۱۴۵ راه آهن و ۱۵۳۹ از دیگر اقداماتی است که شرکت راه آهن برای مقابله با کرونا انجام داده است.
وی گفت: نصب دستگاه‌های ضدعفونی در سالن قطارهای مسافری و ایستگاه‌های مسافری، راه‌اندازی سیستم مکانیزه بلیت  قطارهای حومه ای (کاهش دخالت نیروی انسانی و پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا)، افزایش ظرفیت ایجادی در قطارهای پر تردد در قطارهای حومه ای و الزام مسافران در ایستگاه‌ها برای استفاده از ماسک و استفاده از تمامی ظرفیت برای اجرای آن و جلوگیری از شیوع کرونا نیز در این بازه زمانی مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همچنین همه دستورالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا به شرکت‌های مسئول ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن ها نظارت کردیم. همچنین اتصال به سامانه ماسک از دیگر اقدامات مهم شرکت راه‌آهن بوده است به گونه‌ای که سامانه یکپارچه فروش بلیت شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری از آبان ماه سال گذشته به سامانه ماسک وزارت بهداشت متصل شده و در دو مرحله (زمان خرید بلیت و سوار شدن مسافران به قطار) وضعیت تست مسافران بررسی شده و امکان تهیه بلیت و سوار شدن به قطار برای مسافرینی با تست کوید ۱۹ مثبت، مقدور نبود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن