اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

محل کار را اجاره کنید

 برای سال ها، دورکاری، مسئله ای لوکس بود و تنها بخش کمی از نیروی کار حرفه ای شرکت ها مشمول آن می شدند.
با وجود این واقعیت که دورکاری هزینه های شرکت را کاهش می دهد، بهره وری را بالا می برد و فناوری هم به کمک آمده تا آن را آسان تر کند، کمتر کسب وکاری حاضر بود به آن تن دهد. اما ناگهان، همه گیری کرونا همه چیز را تغییر داد. دورکاری پس از همه گیری، به جای یک گزینه اختیاری، به شرایط اجباری برای کار تبدیل شد. کسب وکارها دست به هر کاری زدند تا دورکاری را برای کارکنان خود ممکن کنند و نتیجه آن، چشم گیر بود.
۹۴ درصد از کارکنان اعلام کردند بهره وری در سطح قبلی مانده یا نسبت به گذشته افزایش یافته است. اکنون، بخش عمده ای از کارآفرینان و متخصصان انتظار دارند دورکاری به بخشی دائمی در چشم انداز اقتصادی کشورها باز گردد. با چنین تغییر بزرگی، فرصت های زیادی در فضای کسب وکار جهان فراهم می شود.
استارت آپ نوکا اسپیس را می توان میوه این تغییر رویکرد دانست. این استارت اپ در زمینه تغییر فضای کار کسانی فعالیت می کند که دورکار شده اند. کسب وکارها شروع به تغییر انتظارات کارکنان خود درباره انعطاف دورکاری را آغاز کرده اند. بعضی استارت آپ ها، دفاتر خود را تعطیل کردند، شرکت های بزرگ دنبال روشهای ترکیبی برای استخدام نیروی کار و کاهش فضای دفاترند. همین باعث شده قیمت املاک کاهش پیدا کند. اما این به معنای ایجاد نقطه دائمی برای کار در خانه ها هم هست که برای بسیاری غیرواقعی به نظر می رسد. باوجود همه خوبی های دورکاری، بسیاری محیط خانه را مناسب کار نمی دانند. همین به تقاضا برای محیط های کار خصوصی دامن زده است و اینجاست که نوکا اسپیس وارد میدان می شود. این استارت آپ به دنبال فراهم کردن یک محیط خانگی-اداری برای متقاضیان با تمام امکانات است که امکان رزرو آن از طریق برنامه ها در تلفن هوشمند ممکن است. این استارت آپ امکانی را فراهم می کند که مالکان فضای مورد نیاز متقاضیان را در ازای اجاره ماهانه در اختیار قرار دهند. درواقع کار این استارت آپ، شبیه به ایر بی اند بی است، اما نه برای مسافران، بلکه برای دورکاران.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن