اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

محبوب ترین مقاصد مسافران بین المللی در سال ۲۰۱۹

به گزارش بلومبرگ، باوجود ناآرامی های سیاسی اخیر در هنگ کنگ، این شهر همچنان عنوان خود به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگران بین المللی را حفظ کرده است. این درحالی است که نیویورک، از بین ده شهر اول محبوب برای مسافران بین المللی خارج شده و دهلی برای اولین بار به این رتبه بندی اضافه شده است.
گزارش تازه موسسه  Euromonitor  از محبوب ترین شهرهای جهان برای مسافران بین المللی، از غلبه شهرهای آسیایی می گوید. بیش از ۴۰ شهر آسیایی در این فهرست  ۱۰۰ تایی قرار گرفته است.  انتظار می رود بانکوک در جایگاه دوم قرار بگیرد و ماکائو در چین و سنگاپور هم بعد از بانکوک  رتبه های سوم و چهارم را کسب کنند.
لندن با دو پله سقوط در جایگاه پنجم در این رتبه بندی قرار گرفته است. شرایط ناپایدار انگلستان به دلیل برگزیت و سخت تر شدن قوانین روادید سفر  دیگر شهروندان اروپایی به لندن از عوامل عمده تنزل رتبه اقتصادی ترین شهر قاره اروپا در این رتبه بندی است.
پیش بینی می شود تعداد مسافران ورودی در جهان با رشد ۴.۲ درصدی در سال ۲۰۱۹، به ۱.۵ میلیارد سفر برسد.
نیویورک، محبوب ترین شهر آمریکایی برای مسافران بین المللی در سال جاری از رتبه هشتم به یازدهم می رود و میامی در رتبه ۲۹، لس آنجلس در رتبه ۳۳ و  لاس وگاس در جایگاه ۳۸ قرار می گیرد.
داده های این فهرست نشان می دهد رقابت برای جذب مسافر در سطح جهان بیشتر بین شهرهای اروپایی و آسیایی در جریان است. در گزارش موسسه Euromonitor آمده که تنش های تجاری بین چین و آمریکا یکی از نگرانی های عمده درباره صنعت گردشگری و سفر در آسیاست.
گزارش Euromonitor تنها براساس ورود مسافرانی تهیه می شود که بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال در یک شهر اقامت کنند. برای تهیه این گزارش ۴۰۰ شهر جهان بررسی شده است.
مسافران ورودی، همه افرادی که برای موارد کاری،  فراغت یا دیدار دوستان و خانواده به شهرهای دیگر سفر کرده اند را شامل می شود اما کسانی که در کشور دیگری کار می کنند یا آموزش می بینند، مثل کارکنان ارتش، خدمه وسایل حمل ونقل و پناهجویان را محاسبه در تهیه این گزارش محاسبه نمی شوند.   

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن