اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

لغزش بازار نفت با داده‌های ضعیف اقتصادی

در خلال ترکیبی از داده‌های ضعیف اقتصادی، کند شدن بهبود مصرف، بازار نفت بازهم شاهد کاهش قیمت بوده است. بلومبرگ گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.

معاملات آتی نفت روز جمعه در نیویورک ۰.۴ کاهش یافت. اگرچه وضعیت خوب در بورس قیمت نفت را از پایین‌ترین قیمتی‌اش بالا کشیده است، اما معاملات آتی نتوانست رشد پیدا کند. در ایالات‌متحده، احساس مصرف کننده افت چشمگیری را نشان می‌دهد و موارد ابتلا به کویید ۱۹ از ۳.۶ میلیون نفر گذشته است.

در همین حال، در هند، فروش سوخت جاده در نیمه اول ماه ژوئیه با وجود برگشت دوباره محدودیت‌ها در چند شهر کاهش یافته است، شهر چینی ارومکی هم به دلیل ترس از شیوع دوباره کرونا در کشور، در برخی از مناطق شهر محدودیت‌های رفت‌وآمد اعمال کرده است.

معاملات آتی نفت برنت هم اولین کاهش هفتگی یک ماهه خود را اعلام کرد که افت ۱۰ سنتی در طول این هفته بوده است.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت Price Futures Group Inc می‌گوید: این نگرانی وجود دارد که بعد از محرک‌ها، اگر مردم کار نکنند، بازپرداخت‌ها در خرده‌فروشی دچار مشکل شود.

معاملات آتی نفت خام ایالات‌متحده برای شکستن معاملات محدودی که از اوایل ماه ژوئن در آن بوده است، مشکل دارد. ایالت‌های بزرگ بنزینی مانند تگزاس و کالیفرنیا با رشد دوباره مبتلایان کرونا درگیر هستند. تقاضا در این ایالات کاهش یافته است، درعین‌حال، اتحاد اوپک پلاس در حال آماده‌سازی عرضه بیشتر نفت خام از ماه آینده به بازار است.

به گفته کارشناسان، میانگین حرکتی ۲۰۰ روزه در معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت حدود ۴۳ دلار در هر بشکه بوده است. به نظر می‌رسد ۴۳ دلار به سقف قیمتی نفت تبدیل شده است از افزایش قیمت نفت جلوگیری می‌شود. به گفته تحلیلگران اگر بتوان از این خط عبور کرد، ممکن است خریدهای بیشتری وارد بازار شود. اما الان بازار در حال انتظار است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل ماه اوت ۱۶ سنت کاهش یافت و ۴۰.۵۹ دلار در هر بشکه در نیویورک معامله شد. معاملات آتی برای این هفته ۰.۱ درصد رشد داشته است.

قیمت نفت برنت برای تسویه در ماه سپتامبر ۲۳ سنت سقوط کرد و هفته را با قیمت ۴۳.۱۴ دلار در هر بشکه به پایان رساند.

با پایین آمدن قیمت، هیجان معامله گران هم کاهش یافته است. حجم معاملات نفت برنت در ماه ژوئیه به کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسیده است. بخشی از این لغزش و کاهش از طرف مردم میان شیوع دوباره کرونا در سرتاسر جهان و محدودیت‌های رفت‌وآمد و پیش‌بینی افزایش تولید اوپک بوده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن