اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

لزوم ارائه تسهیلات به استارتاپ‌ها/ایران در رتبه ۶۱ نوآوری جهان

مهر

سعید محمدزاده در پنجمین کنگره نفت و نیرو با بیان اینکه رتبه تولید علم در ایران در جایگاه جهانی بسیار  مطلوبی قرار دارد گفت: براساس شاخص نوآوری جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی جایگاه ایران در این شاخص از ۱۲۹ کشور هم اکنون ۶۱ است.
وی افزود: مسئله کسب و کار در این حوزه باید بیشتر در کشور مورد توجه قرار گیرد. البته باید گفت وضع کشور از نظر تجهیزات در حوزه فناوری مطلوب است. این در حالی است که نخبه، خبره و تجهیزات را داریم اما متأسفانه اینها به طور هماهنگ کار نمی کنند.
به گفته این مقام مسئول، شتاب و پیشرفت توسعه در دنیا بسیار بالاست و در صنعت نفت نیز باید این زیست بوم شکل بگیرد. البته نوآوری فقط در تولید محصولات و تجهیزات نیست بلکه این نوآوری می تواند در هر زمینه ای طراحی و اجرا شود.
محمدزاده با اعلام اینکه براساس برنامه وزارت نفت، پارک ری برای توسعه و نوآوری صنعت نفت به کمک شرکت های خلاق و نوآور در این سطح می آید، اظهار داشت: برای شرکت های استارت آپی تسهیلات ویژه ای را به منظور رشد و ارتقاء کشور در نظر گرفت که این پارک ملی می تواند اقتصاد بازار و منافع ملی را تحریک کند و میزبان مناسبی برای مشاوران ملی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن