اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

قیمت بیت کوین به کمتر از ۳۰ هزار دلار رسید

با کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از ۳۰ هزار دلار، به طور تقریبی ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای رمزنگاری شده کاهش یافت.
این نخستین بار است که از ۲۲ ژوئن، قیمت بیت کوین به کمتر از ۳۰ هزار دلار می رسد.
به گزارش کوین دسک، بیت کوین بیش از ۶ درصد افت قیمت را ثبت کرده است. قیمت اتریوم هم به طور تقریبی ۹ درصد کاهش یافته است.
سی ان بی سی نوشت باتوجه به افزایش سطح نگرانی ها و ابهام درباره بهبود وضعیت اقتصادها، جایگاه دارایی هایی با ریسک بیشتر رو به تضعیف است. ارزهای رمزنگاری شده هم از دارایی های با ریسک بالا ارزیابی شده است.
قیمت ارزهای رمزنگاری شده در سال ۲۰۲۱، به ۶۵ هزار دلار هم رسید، اما اکنون قیمت به کمتر از نصف این رقم رسیده است.
سرکوب های دوباره در چین به عنوان یکی از هاب های استخراج رمزارز، یکی از دلایل عمده در ریزش قیمت رمزارزهاست.
 تحلیل گران این حوزه می گویند محدودیت های بیشتر برای ارزهای رمزنگاری شده برای سلطه بیشتر چین بر این بازار است. برخورد دولت چین با رمزارزها نوعی جاده صاف کردن برای ارز دیجیتال چینی یا همان یوآن دیجیتال است که بانک مرکزی چین  از سال ۲۰۱۴، برای ایجاد آن اقدام کرده است.
تشدید نظارت ها درباره رمزارزها محدود به چین نیست. بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای رمزنگاری شده  از انجام هر نوع فعالیت در انگلستان منع شده است. هم چنین در ژاپن، کانادا و تایلند هم درباره بایننس هشدارهایی به مردم داده شده است.
تمرکز و تمایل بیش از اندازه صاحبان سرمایه های خرد بر خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده تحلیل گران و نهادهای نظارتی را درباره آثار اجتماعی و اقتصادی ریزش بازار نگران کرده است. با این حال بعضی تحلیل ها از احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا ۳۰۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۵ می گوید.
به گزارش تجارت نیوز، شرکت پژوهشی فایندر، متشکل از مدیران عامل شرکت های مدیریت دارایی و صرافی های رمزارز، در جمع بندی نظرات تحلیل گران اعلام کرد تا دسامبر سال ۲۰۲۵، قیمت بیت کوین به ۳۱۸ هزار و ۴۱۷ دلار می رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن