اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

قدردانی رئیس‌جمهور از افتتاح پنجره واحد کسب‌وکار

دو روز پس از آنکه سامانه پنجره واحد شروع کسب‌وکار با حضور نمایندگان دولت و بخش خصوصی در اتاق تهران به طور رسمی افتتاح و راه‌اندازی شد، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه هیات دولت که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، از افتتاح پنجره واحد شروع کسب‌وکار که موجب کاهش زمان اخذ مجوز برای آغاز فعالیت اقتصادی از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت شده است، گزارش داد.

در ادامه، حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز ضمن تشکر از این اقدام ارزشمند، به همه دستگاه‌ها دستور داد تا در جهت بهبود شاخص‌های کسب‌وکار، تکمیل پروژه دولت الکترونیک و کاهش مجوز‌ها تلاش کنند.

پنجره واحد شروع کسب‌وکار که از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری برای بهبود فضای کسب‌وکار کشور بود، صبح روز، دهم خرداد ماه، با حضور وزیر اقتصاد، روسای اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران، رئیس گروه بررسی‌های اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و جمعی از نمایندگان سازمان‌های دخیل دولتی و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی تهران افتتاح و راه‌اندازی شد.

این پنجره که با پیگیری و تلاش بخش خصوصی و از طریق همکاری بین‌بخشی میان وزارت اقتصاد و سازمان‌هایی دخیل از دیگر قوا مانند سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان ثبت شرکت‌ها، تامین اجتماعی، روزنامه رسمی و … در محل اتاق تهران کار خود را آغاز کرده است از بروکراسی سنگین و پیچیده شروع کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در ایران می‌کاهد.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در مراسم افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌و‌کار که در اتاق تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه فرآیند ثبت شرکت تا دریافت شناسه ملی در پنجره واحد باید حداکثر طی ۳ روز صورت گیرد، تاکید کرد که متقاضیان در صورت معطلی بیش از این مدت، می‌توانند شکایت خود را برای رسیدگی در سامانه ۱۸۶۶، مرکز تماس اتاق تهران ثبت کنند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن