اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در نوروز نداریم

منبع: ایسنا

محمد محمدی بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به برخی گمانه‌زنی‌ها آیا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در نوروز  ۱۴۰۱ دارید؟ و قیمت‌ها برای این ایام تغییری خواهد کرد یا خیر؟ اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم مگر اینکه دوباره موضوعی پیش بیاید. چرا که یک بار ۱۵ درصد قیمت بلیت هواپیما را کاهش دادیم و شرایط جدیدی هم برای پروازهای داخلی اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی از نظر اقتصادی شرایط مساعدی ندارند و در این وضعیت در حال کمک کردن به آن‌ها هستیم تا از این شرایط بحرانی عبور کنند. اینکه ناگهانی قیمت بلیت پروازهای آن‌ها را کاهش دهیم و محدودیت ۶۰ درصدی برای پذیرش مسافر را هم برایشان در نظر بگیریم، برای ایرلاین‌ها وضعیت بسیار سخت‌تری به وجود خواهد آمد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: هم اکنون برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز نداریم مگر اینکه تصمیمات جدیدی در جای دیگری اتخاذ شود که بخواهیم این نرخ‌ها را جرح و تعدیل کنیم.
محمدی بخش گفت: البته همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را با پروتکل‌های بین‌المللی مطالعه کردیم و در همین راستا پروتکل کامل‌تری ار هم به همه بخش‌های صنعت حمل و نقل هوایی اعلام کردیم. به عنوان مثال می‌توان به پروتکل‌هایی مانند کنترل و رصد وضعیت مسافران از نظر ابتلاء به کرونا، داشتن کارت واکسن یا تست منفی PCR، واگذار کردن مسئولیت اجرای پروتکل‌ها به ایرلاین‌ها و عرضه کنندگان بلیت هواپیما، شرایط قرنطینه مسافر مشکوک یا بیمار کرونایی در داخل هواپیما و نحوه ایزوله کردن او و جمع‌آوری کردن زباله آن مسافر و…  اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن