کمپین نفس

فراخوان «کمپین نفس» برای تامین کانکس

فراخوان «کمپین نفس» برای تامین کانکس/ کارگروه سلامت به دنبال تامین تجهیزات حفاظت فردی و دارو

 

مدیر کارگروه سلامت کمپین نفس با اشاره به اینکه تامین تجهیزات حفاظت فردی و دارو در اولویت این کمپین قرار دارد، گفت: در راستای حل مشکل اسکان پرسنل بیمارستان‌های معین کووید ۱۹ فراخوان داده خواهد شد.

آرش انیسیان در گفت‌وگو با اکسپورتنا درباره اهداف کارگروه سلامت توضیح داد: در این کارگروه بر آن هستیم تا مهمترین نیازهای سلامت که از سوی دولت اعلام می‌شود را مرتفع کنیم و بخش خصوصی در تلاش است تا مایحتاج حوزه سلامت را با سرعت هر چه بیشتر تهیه کند.

وی درباره مشکلات شناسایی شده تا کنون توسط کارگروه سلامت کمپین نفس نیز عنوان کرد: مهمترین مشکلات امروز جامعه در زمینه تامین تجهیزات حفاظت فردی از جمله ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده، لباس های محافظتی است.

مدیر کارگروه سلامت کمپین نفس ادامه داد: مشکلات در مرحله بعد به دارو می‌رسد که با سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد مدیریت بحران کووید ۱۹ و سازمان نظام پزشکی در ارتباط هستیم تا نیازهای روز را به نقش آفرینان این حوزه منتقل کرده و به عنوان واسط مشکل را هرچه سریعتر رفع کنیم.

وی درباره تمرکز جدی‌تر روی برخی مشکلات خاص نیز گفت: ما اکنون بر چند محور تمرکز بیشتری داریم که از جمله آنها تامین محلول های ضدعفونی کننده است که مشکل تامین ظروف بسته بندی آنها از جمله مشکلات اصلی به حساب می آمد و از طریق کمپین نفس میان تامین کنندگان ظروف و تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده توانستیم این مشکل را حل و فصل کنیم.

به گفته انیسیان، یکی از مهمترین مشکلات کنونی مسئله اسکان پرسنل بیمارستان‌های معین کووید ۱۹ است که در قرنطینه به سر می برند و بیمارستان ها آمادگی ایجاد فضای استراحت برای این حجم از پرسنل را ندارند.

وی افزود: مقرر شده است که با اعلام نیاز ستاد مدیریت بحران، «کمپین نفس» فراخوانی برای حضور فعالان اقتصادی جهت تامین کانکس‌هایی جهت استراحت پرسنل بیمارستان‌ بدهد.

مدیر کارگروه سلامت کمپین نفس در راستای عملیاتی شدن کانکس های یاد شده، تشریح کرد: موضوع تامین محل اسکان پرسنل بیمارستان‌ها در ۲ روز گذشته مطرح شده و در اولویت ها قرار دارد و در صورتی اعلام وزارت بهداشت، «کمپین نفس» آمادگی تامین کانکس ها را دارد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که تامین کانکس ها نیازمند تامین مالی برای تهیه و اجرای فرایند نصب است. کمپین نفس آمادگی خود را در همه مراحل از آماده سازی تا سیستم LSF (اجرای سریع سازه های سبک) اعلام کرده است.

 

گفتگو:نیلوفر جمالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن