اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

عقب نشینی هکرها

 ۶۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال ربوده شده در یکی از بزرگترین دستبردهای تاریخ رمزارزها به پتلفرم مورد حمله بازگشت. پالی نت ورک روز پنج شنبه اعلام کرد غیر از ۳۳ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال تتر، باقی ارزها به این پتلفرم بازگشته است. تتر که هر یک سکه آن معادل یک دلار آمریکاست، به دلیل یک خطای امنیتی برای مسدود کردن دارایی ها پس از سرقت منجمد شده است.
در کمال ناباوری، هکرها در روز چهارشنبه اعلام کردند آماده اند  دارایی های ربوده شده را بازگردانند. هویت این هکر یا هکرها، نامشخص است. پالی نت ورک از هکرها خواست ارزهای دیجیتال ربوده شده را به سه کیف پول دیجیتال برگردانند. تا روز پنج شنبه بیش از ۳۴۲ میلیون دلار از ارزهای ربوده شده بازگردانده شده است.
با این حال، یک گرفتاری در این بین وجود دارد. هرچند بخش عمده ای از ارزهای ربوده شده به پالی نت ورک بازگشته اما  ۲۶۸ میلیون دلار از این دارایی ها در یک حساب مسدود شده است که دسترسی به آن، به رمز عبور مشترک  پالی نت ورک و هکرها نیاز دارد.
تام رابینسون، از تحلیلگران حوزه بلاکچین می گوید: «کلید این حساب هم در اختیار پالی نت ورک و هم در اختیار هکرهاست و هر دو کلید برای جابه جایی وجه نیاز است. بنابراین هکرها اگر بخواهند هم چنان می توانند این وجوه را غیرقابل دسترس کنند».
در پیامی که در یکی از تراکنش ها گنجانده شده، هکر اعلام کرده کلید نهایی را زمانی که همه آماده باشند، ارائه می کند.
پالی نت ورک از سیستم های مالی غیرمتمرکز است که با اتکا به فناوری بلاکچین کار می کند. این سیستم به کاربران این اجازه را می دهد تا توکن ها از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر منتقل کنند، چراکه هر توکن متعلق به یک بلاکچین خاص است. یک آسیب پذیری در کدهای پالی نت وورک این فرصت را برای هکرها فراهم کرد تا ارزهای دیجیتال را به کیف پول های دیگر منتقل کنند. براساس گزارشی که پالی نت ورک منتشر کرده ۶۱۰ میلیون دلار در این دستبرد دزدیده شده است که بزرگترین دستبرد در تاریخ فعالیت های غیرمتمرکز مالی است. یک کاربر که مدعی هک کردن پالی نت وورک است اعلام کرده این کار را صرفا برای تفریح انجام داده و برنامه  بازگرداندن دارایی های ربوده شده وجود دارد.
یک مدعی دیگر می گوید پالی نت ورک پیشنهاد کرده ۵۰۰ هزار دلار به او برای بازگردادن دارایی ها پرداخت کند. پالی نت ورک به هیچ یک از این ادعاها پاسخ نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن