اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

عرضه رشد کرد، قیمت افت کرد

در کمتر از شش روز گذشته، قیمت بیت کوین از ۸ هزار و ۲۹۳ دلار به ۶ هزار و ۵۱۰ دلار کاهش یافت که کمترین قیمت آن در هفته گذشته بود. با وجود این افت شدید، سرمایه گذاران احتمال عقب نشینی بیشتر بیت کوین را مطرح می کنند.
برای مثال مایکل ناوگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال معتقد است که قیمت بیت کوین برای مدتی در محدوده ۶ تا ۷ هزار و ۴۰۰ دلار باقی خواهند ماند مگر اینکه رمزنگاری ها در کوتاه مدت  به طور ویژه ای تقویت شود.
داوی وان، یکی از شرکای پریمیتیو کریپتو از رشد فروش بیت کوین می گوید و اینکه فشار برای فروش بیشتر در بازار ارزهای رمزنگاری شده از سوی صرافی ها زمینه افت قیمت را فراهم کرده است. به گفته وان «فشار برای فروش از ماه گذشته آغاز شده است. این مال امروز و دیروز نیست. بنابراین مدتی ادامه پیدا می کند. من متوجه شده ام که این بار، این فشار برای فروش از حاشیه مبادلات مثل بیت میکس و دریبیت ایجاد نشده است. این از مرکز بازار شده یعنی شرکت های مبادله ای مثل هوآبی و بینانس و این یعنی مردم در حال فروش بیشتر بیت کوین هستند».
نوسان کوتاه مدت نرخ ارزهای رمزنگاری شده ای مثل بیت کوین و اتریوم بر معاملات آتی به طور قابل توجهی اثر می گذارد. نوسان ۵۰۰ تا یک هزار دلاری بیت کوین قراردادهای صدها میلیون دلاری در بیتمکس را منحل می کند.
خبر دیگر اینکه کاهش قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته به محدودیت مشاغل مرتبط با استخراج ارزرمزنگاری شده در چین منجر شده است. مشاغل مرتبط با استخراج بیت کوین از سوی دولت چین محدود شده که می تواند به عرضه بیشتر بیت کوین از سوی ماینرهای کوچک بینجامد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن