اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

عجله نکنید و خوب ارزیابی کنید

با همه گیری کرونا، بخش عمده ای از مردم جهان دورکاری را به حضور در محل کار ترجیح می دهند. فناوری و اینترنت هم به کمک آمده تا همکاری از راه دور را برای شرکت ها و کارکنان آسان کند. استخدام نیروی کار به روش های سنتی از چالش های امروز است اما با کمک اینترنت، می توان از استعدادها در سراسر جهان استفاده کرد. با این حال همه چیز مثل یک کیک آماده خوردن نیست. چطور می توان اطمینان یافت که نیروهای دورکار با صداقت برای کسب وکارها کار کنند؟ در اینجا چند نکته برای انتخاب گزینه بهتر وجود دارد.
۱.چطور انتخاب کنم؟
عجله نکنید
هدف شما این است، بهترین نیروی دورکار را انتخاب کنید. برای رسیدن به این هدف، برای استخدام عجله نکنید. زمان بیشتری را به بررسی گزینه ها اختصاص دهید و تنها کسانی را انتخاب کنید که می دانید می توانید به طور موثر کار کند و از راه دور با شما ارتباطات برقرار کند.
چه می خواهید
مشخص کنید که از  گزینه های مورد نظر چه می خواهید. یک فهرست از مهارت ها و توانایی های هر یک تهیه کنید. یک شرح مشخص و شفاف از وظایف کاری بنویسید. در این توضیح باید به طور واضح بنویسید که نقش شما و آن فرد در شرکت چیست و شرکت شما دقیقا چه می کند.
سراغ ارزان ها نروید
این یک وسوسه همیشگی است که بهترین خدمات را با کمترین هزینه دریافت کنید اما در مورد انتخاب نیروی دورکار، از این وسوسه جلوگیری کنید. دنبال آدم های ارزان نباشید چراکه نتیجه کار آن ها چندان خوب نیست. به جای آن از منابع حرفه ای  مثل آژانس های منابع انسانی و لینکدین گزینه های خود را پیدا کند.
۲.چطور ارزیابی کنم؟
گزینه مورد نظر شما در کشور دیگری زندگی می کند؟ مهم نیست. اینترنت به کمک آمده تا با هم کار کنید اما در فرایند استخدام، یک چالش جدی ارزیابی گزینه ها از راه دور است.
گفت وگو کنید
زمان کافی را به گفت وگوی ویدئویی با گزینه های مورد نظر اختصاص دهید. در این روش می توانید زبان بدن و میزان علاقمندی افراد را ارزیابی کنید. هم چنین این روشی عالی برای فهمیدن این است که این افراد چطور در شرایط فشار خود را مدیریت می کنند.
آزمون های آنلاین را فراموش نکنید
از آزمون های آنلاین برای بررسی بهتر گزینه ها استفاده کنید. توانایی افراد را می توانید از این آزمون ها بفهمید. هم چنین از سوابق گذشته و کارفرمایان قبلی هم می توانید اطلاعات لازم برای ارزیابی افراد پیدا کند.
فراموش نکنید که دورکاری، خیابانی یک طرفه نیست. به همان اندازه که شما برای استخدام افراد حساسیت به خرج می دهید، یک نیروی کار خوب هم برای یافتن کارفرمای خوب حساس است. باید فرصتی را برای آن ها فراهم کنید که از حضور در شرکت شما استقبال کنند. استفاده از ابزارهای مناسب برای ارتباط و شفاف سازی روند کار و مشخص کردن اهداف به اطمینان بیشتر نیروی کار کمک می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن