اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

عبور بیت کوین از مرز ۱۴ هزار دلار

تنها دقایقی قبل از اعلام نتایج اولیه انتخابات در برخی از ایالت‌های شرقی آمریکا، قیمت بیت کوین  از مرز۱۴ هزار دلار عبور کرد.
تنش در بین معامله گران و سرمایه گذاران بیت کوین در روزهای اخیر افزایش یافته است. قیمت بیت کوین در شش ماه گذشته ۵۰ درصد رشد کرده است که ممکن است این ارز مجازی را به مطمئن ترین دارایی تا پایان سال ۲۰۲۰ تبدیل کند.
در ماه گذشته برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۷، بیت کوین از مرز ۱۴ هزار دلار عبور کرد. در ۲۴ ساعت گذشته هم، قیمت بیت کوین ۴ درصد رشد کرد و دوباره از از مرز ۱۴ هزار دلار عبور کرد.
رشد قیمت بیت کوین در روز گذشته همزمان با رشد همه بازارهای بین المللی، پیش از پایان رای گیری برای انتخاب رییس جمهور در ایالات متحده امریکا ثبت شده است.
جسیون دین، از تحلیل گران بازار به فوربز می گوید دشوار است که بگوییم منشا رشد اخیر بیت کوین به طور مشخص چه بوده است با این حال نمی توان برگزاری انتخابات را در این رشد بی تاثیر دانست. جیسون دین می گوید تقویت انتظار از پیروزی بایدن و همه گیری کرونا بر بازار بیت کوین اثر فوری دارد. عرضه بیت کوین ثابت است و در ماه های گذشته، رشد قیمت در بازار ارزهای دیجیتال زمینه ساز تمایل بیشتر سرمایه گذاران به رشد قیمت برای کسب سود بیشتر شده است. 
صرفه نظر از اینکه چه کسی پیروز انتخابات می شود، بعضی تحلیل گران پیش بینی می کنند که قیمت بیت کوین افزایش پیدا می کند. با این حال بازار ارزهای رمزنگاری شده از غیرقابل پیش بینی ترین بازارهای بین المللی است. سرمایه گذاری شرکت ها، روند قیمت در دیگر بازارها به ویژه طلا و کرونا از دلایل مشخص در رشد قیمت بیت کوین است. هم چنین تحولات قیمت دیگر ارزهای مجازی و ساخت ارزهای مجازی ملی در اقتصادهای قوی از جمله چین هم می تواند بر قیمت بیت کوین اثر بگذارد.
اکنون قیمت بیت کوین ۱۳ هزار و ۶۸۸ دلار است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن