اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

صعود صنعت موبایل

تمایل بیشتر مردم به خرید محصولات دیجیتال

بر اساس این گزارش، در انتهای سال ۹۸، نصب فعال بازار به‌ عنوان بسـتر توزیع برنامه، بازی و ویدیـو به ۴۱ میلیون رسید. در این سال، ١٨٩ میلیارد تومان درآمد خالص نصیب توسعه‌دهنده‌های بازی و برنامه شد که در قیاس با سال ۹۷،  ٨٣ درصد افزایش داشت. صنعت برنامه‌های موبایل و کسب‌وکارهای آنلاین هم در سال ۹۸ تحت تاثیر روندهای کلان اقتصادی و اجتماعی مانند همه گیری کرونا بود اما بررسی این صنعت نشان می‌دهد، روند رو به رشد آن در سال ۹۸ همچنان حفظ شده است.

بررسی های کافه بازار نشان می دهد در سال۹۸ تمایل مردم به خرید محصولات دیجیتال بیشتر شده است. در این سال هم مثل سال های گذشته میانگین درآمد سالیانه از هر خریدار، میانگین درآمد از هر فروش و تعداد خریدار به ازای فروشنده در گروه بازی ها بیشتر از برنامه ها بوده است. در این سال برای هر بازی ۱۲۵ خریدار و برای هر برنامه ۹۳ خریدار وجود داشته است.

در سال ۹۸، کاربران کافه بازار بیش از ۱.۸۷۱.۰۰۰.۰۰۰ بار برنامه یا بازی های خود را به روز رسانی یا دانلود کرده اند. ۶۴ درصد دانلودها مربوط به برنامه ها و ۳۶ درصد مربوط به بازی ها بوده است. این روند در شش ماهه دوم سال افزایش یافته و در آذرماه به رکورد ۱۳۷ میلیون دانلود برنامه و ۶۳ میلیون دانلود بازی تنها در یک ماه رسیده است. کاربران بازار در سال ۹۸، بیش از ۲.۱۳ میلیارد بار برای یافتن برنامه دلخواه خود در کافه بازار جست وجو کرده اند. بیشترین آمار جست وجو هم مربوط به آذرماه امسال است. در آذرماه بیشترین کلمات جست وجو شده «بازی»،  اینستاگرام و واتساپ بوده است. در سه ماه آغاز سال هم تلگرام و تلگرام طلایی و بدون فیلتر سهم بالایی در کلمات جست وجو شده کاربران داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن