اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

صرفه جویی ۵۲۴ هزار یورویی ثمره بومی سازی در تصفیه خانه تهران

مهر

مرتضی عزالدین گفت: با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و قطعه‌سازان داخلی توانستیم بخشی از قطعات تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب را داخلی‌سازی کنیم. به این ترتیب که با تشکیل کارگروه بومی‌سازی در ابتدای امسال و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت صنایع داخلی و کاهش خروج ارز از کشور، موفق شده‌ایم با استفاده از تکنولوژی داخلی قالب‌سازی و ساخت نمونه ۳۹ قطعه از قطعات و تجهیزات تصفیه‌خانه جنوب را اجرا کنیم.
به گفته وی بر اساس چشم انداز تعیین‌شده کارگروه بومی‌سازی تجهیزات تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در سال ۱۴۰۳ تا ۶۵ درصد از قطعات تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران داخلی‌سازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب از حدود ۱۵ هزار قطعه و تجهیزات بهره می‌برد، گفت: با احتساب ۳۰۰ هزار یورو از محل بومی‌سازی تجهیزات در واحدهای ۴-۱ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و ۲۳۰ هزار یورو از محل بومی‌سازی تجهیزات در واحدهای ۵ و۶، مجموع کاهش ارزبری تجهیزات تصفیه‌خانه به بیش از ۵۲۴ هزار یورو می‌رسد.
گفتنی است، کارشناسانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کارگروه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران حضور دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن