اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

شرکت ها به خرید رمزارز روی آورده اند

بحثی در جامعه علاقمندان به ارزهای رمزنگاری شده راه افتاده در این باره که کدام غول فناوری، سرمایه گذار بعدی در بیت کوین است. پس از اینکه پی پل اعلام کرد پرداخت با بیت کوین، اتریوم و لیتکوین را در خدمات خود قرار می دهد، دوره تازه ای برای بیت کوین آغاز شده است. آیا برای سرمایه گذاری مایکروسافت قدم پیش می گذارد یا اپل؟
نخستین شرکتی که در بیت کوین سرمایه گذاری کرد، میکرواستراتژی بود. میکرواستراتژی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد تا از درآمد نقدی خود محافظت کند. از آن زمان، ارزیابی ها از سود ۱۰۰ میلیون دلاری میکرواستراتژی از سرمایه گذاری در بیت کوین می گوید که از میزان سود این شرکت در عملکرد سه سال گذشته بیشتر است.
بعضی تحلیل گران درباره احتمال پیروی دیگر شرکت های فناوری محور از استراتژی میکرواستراتژی بحث کرده اند. دربین این شرکت ها اپل و مایکروسافت از گزینه های اصلی اند. براساس گزارش سی ان بی سی، این شرکت ها ۱۹۱ میلیارد دلار درآمد قابل دسترسی دارند. تحلیل گران می گویند سیاست های تورم زای فدرال رزرو سود این شرکت ها را به یخی درحال ذوب تبدیل کرده است. به ویژه که کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند ارزش پول ایالات متحده آمریکا ۳۵ درصد کاهش پیدا کند. به این ترتیب اپل یک درآمد۱۹۱.۸۳ میلیارد دلاری در ترازنامه دارد که ارزش آن رو به کم شدن است. به این ترتیب بهتر است اپل  دست کم ۲ درصد از درآمد شرکت را در بیت کوین سرمایه گذاری کند که به معنای بیش از ۲۰ میلیارد دلار خرید از بازار بیت کوین است. البته در این میزان بعضی هم از می گویند به احتمال زیاد مایکروسافت برای سرمایه گذاری در بیت کوین پیش قدم می شود.
همین تحولات می تواند پیش بینی ها درباره رشد قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در سه سال گذشته، در سال ۲۰۲۰ را محقق کند. چراکه با خرید هرچه بیشتر بیت کوین توسط شرکت ها، این ارز رمزنگاری شده به دارایی در خزانه ها تبدیل می شود. سیلور، مدیر میکرواستراتژی به تازگی فاش کرده بیش از ۱۷ هزار بیت کوین خریده است و اینکه شرکت برای خرید بیشتر بیت کوین در آینده نزدیک تصمیم هایی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن