اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

شاخص کل به یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید

 شاخص کل بازار سرمایه امروز با بازدهی ۳.۹۲ درصدی به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هم ۱۰ هزار و ۳۷۳ واحد رشد کرد.  صعود شاخص کل با رشد ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحدی شاخص قیمت و صعود ۳۵ هزار و ۴۰۰ واحدی شاخص صنعت همراه بوده است. رشد شاخص ها ناشی از معامله ۹.۳۱۷ میلیون سهم به ارزش ۷۷.۰۸۷.۸۷۷  میلیون ریال بوده است.
رشد امروز شاخص کل ناشی از معاملات نماد شرکت های صنایع پتروشیمی فارس، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری شستا، معدن و صنعتی گل گهر و بانک ملت بوده است. در مقابل، معاملات نماد شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی، کارخانجات تولیدی شهید قندی، پارس مینو و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و سالمین مانع رشد بیشتر شاخص شده است.
در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز، بیش از ۲۴۶ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال داد و ستد شده است. در معاملات فرابورس نیز حجم معاملات بیش از ۵۰۰ میلیون سهم و ارزش معاملات بیش از ۹ هزار میلیارد ریال بود.
رشد بازار سهام با رشد قیمت در بازار ارز همراه است. امروز دلار در بازار آزاد  با رشد ۰.۰۴ درصدی به ۱۷ هزار و ۷۷ تومان رسید. قیمت یورو هم ۱۸ هزار و ۶۰۶ تومان است. در صرافی ملی هم قیمت خرید هر اسکناس دلار ۱۶ هزار و ۹۵۰ تومان و نرخ فروش ۱۶ هزار و ۹۸۰ تومان اعلام شده است. قیمت یورو هم دراین صرافی برای خرید ۱۸ هزار و ۵۰۰ و برای فروش ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان است.
بازار سکه امروز برخلاف دیگر بازارها، سیر نزولی قیمت را تجربه می کند. امروز قیمت سکه در بازار تهران، به ۷,۳۶۰,۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد و شصت هزار) تومان رسید که نسبت به ۴ روز پیش، کاهش ۰.۹۵ درصدی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن