اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سیستم عامل چینی برای هوآوی در راه است

آخرین تلفن های هوشمند هوآوی با نسخه ای متن باز از اندروید عرضه شده است که در آن از بعضی خدمات گوگل مثل نقشه، یوتیوب و پلی استور خبری نیست. هرچند در این نسخه اندرویدی در تلفن های هوشمند هوآوی، جایگزین هایی برای خدمات گوگل ایجاد شده اما هوآوی می خواهد سیستم عامل قدرتمندی به کاربران عرضه کند که عملیاتی تر بوده و خیال سیستم عامل  اندروید با همه امکاناتش را از ذهن کاربران خارج کند.
اکنون گزارش هایی منتشر شده که می گوید هوآوی به طور تقریبی آماده انتشار یک سیستم عامل اختصاصی و جدید به توسعه دهندگان است. سیستم عاملی به نام هارمونی که ممکن است در ماه دسامبر عرضه شود.
خبرنگار فوربز در این باره که هوآوی چه زمانی آماده عرضه نسخه جدیدی از سیستم عامل خود است می نویسد:«یک سال پیش در شنزن، از خط تولید آخرین تلفن های هوشمند هوآوی بازدید کردم. این بازدید چند روز پس از این انجام می شد که هوآوی از عرضه هارمونی خبر می داد. من از آن ها پرسیدم تغییر برنامه و خط تولید تلفن های هوشمند با عرضه سیستم عامل جدید به جای اندروید گوگل، چند روز طول می کشد و پاسخ این بود؛ این تغییر تنها چند ساعت زمان می برد نه چند روز». بنابراین عرضه تلفن های هوشمند هوآوی با سیستم عامل هارمونی برای هوآوی کار دشواری نیست. حتی یک سال پیش، هوآوی مدافع سرسخت کارآیی نسخه ابتدایی هارمونی بود. این نسخه نه برای تلفن هوشمند بلکه در دیگر دستگاه هایِ تولید شده در هواوی استفاده می شد. هوآوی همان زمان اعلام کرد که به دنبال توسعه این سیستم عامل است.
عرضه نسخه تازه هارمونی به توسعه دهندگان نشان می دهد هوآوی به سازگاری اپلیکیشن ها به سیستم عامل جدید بسیار امیدوار است و به احتمال بسیار زیاد در سال آینده تلفن های هوشمند هوآوی با سیستم عامل تازه عرضه می شود. هوآوی در سال آینده به عنوان یک شرکت تولیدکننده دستگاه های مخابراتی و ارتباطات مشابه اپل عمل خواهد کرد. شرکتی که هم سخت افزار و هم نرم افزار خاص خود را به بازار عرضه می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن