اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سکه در آستانه هفت میلیون تومان

تنها ۲۰ روز پس از بازگشایی بازار سکه از اول اردی بهشت ماه سال جاری، سکه امامی یا طرح جدید کمتر از ۱۰۰ هزار تومان تا مرز هفت میلیون فاصله دارد. سکه تاکنون چنین قیمتی را در تاریخ معاملات خود ثبت نکرده بود.
گزارش ها از بازار نشان می دهد قیمت همه قطعات سکه امروز در بازار افزایش یافته است. سکه امامی با ۸۱ هزار تومان افزایش قیمت به ۶ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان رسید و نیم سکه هم با ۵۰ هزار تومان افزایش از مرز سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد.  قیمت هر قطعه ربع سکه هم با ۳۰ هزار تومان رشد به یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. در آغاز بازگشایی بازار سکه در اول اردی بهشت ماه بعضی فعالان بازار اعلام کرده اند که تمایل مردم به فروش مصنوعات طلا در بازار افزایش یافته اما شاهد حضور مشتریان سکه برای خرید با هدف سرمایه گذاری در بازار بوده اند. مشخص نیست با توجه به افزایش قیمت سکه همچنان این روند ادامه پیدا کند.
یک دلیل عمده رشد قیمت سکه را افزایش نرخ دلار اعلام می کنند. قیمت هر یک اسکناس سبز و آبی آمریکایی در بازار آزاد به ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. کمترین قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که همان نرخ بازگشایی بازار است. صرافی ملی امروز نرخ خرید دلار را ۱۵ هزار و ۸۵۰ تومان و و نرخ فروش را ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان برای مردم اعلام کرده است. قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۱۷۲۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۷۱۵۰ تومان است. بهای یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۹۹ تومان تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن